ثبت‌نام ۲۸۰ نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای سمنان
کد خبر: 3962957
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

ثبت‌نام ۲۸۰ نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای سمنان

طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، مجموعاً تا پایان دومین روز از ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات شورای روستاهای استان ۲۸۰ نفر نام‌نویسی کردند که فقط ۱۵ نفر آنها زن بودن

ثبت‌نام ۲۸۰ نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد انتخابات استان در دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان 18 فروردین،  ۱۷۰ نفر نام‌نویسی کردند که هفت نفر از آنها زن و ۱۶۳ نفر مرد بوده‌اند همچنین سومین روز ثبت نام نیز از لحظاتی قبل به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز شده است.

همچنین از مجموع ۱۷۰ نامزد ثبت‌نامی در دومین روز ۱۴۷ نفر به صورت حضوری و ۲۳ نفر به صورت مجازی نام‌نویسی کرده‌اند و بیش از ۵۰ درصد این افراد شامل ۹۰ نفر زیردیپلم، ۳۱ نفر دیپلم، ۱۹ نفر کاردانی و ۲۷ نفر کارشناسی هستند  مدرک تحصیلی هفت نفر فوق لیسانس ذکر شده و یک نفر روحانی است.

یادآور می‌شود بیشترین میزان ثبت‌نام در روز دوم با ۴۷ نفر متعلق به شاهرود و پس از آن ۴۲ نفر متعلق به دامغان است کمترین ثبت‌نام در شهرستان آرادان با پنج نفر رقم خورده است.

به این ترتیب تا پایان دومین روز از نام‌نویسی داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستاهای استان۲۸۰ نفر نام‌نویسی کردند زیرا در روز اول شاهد نام‌نویسی ۱۱۰ نفر و در روز دوم شاهد نام‌نویسی ۱۷۰ نفر بودیم.

به دلیل شیوع کرونا و قرمز شدن چهار شهرستان استان سمنان، ستاد کرونا از نامزدها خواسته تا از طریق غیر حضوری شامل سایت و اپلیکیشن نام‌نویسی و مدارک خودشان را ارسال کنند. متأسفانه علیرغم تمام توصیه‌ها هنوز روش نام‌نویسی غیرحضوری اقبالی نداشته و تا پایان دومین روز فقط ۱۳ درصد نامزدها از این طریق ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است ۲۸۱ روستای استان سمنان دارای شورای اسلامی هستند و قرار است در انتخابات پیش رو، اعضای شورای اسلامی این روستاها برای دوره ششم انتخاب شود.

انتهای پیام
captcha