ممنوعیت تجمعات فرهنگی و مذهبی در سمنان
کد خبر: 3963589
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

ممنوعیت تجمعات فرهنگی و مذهبی در سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان با هدف مدیریت و مقابله با کرونا ویروس در مناطق شهری و روستایی استان ممنوع است.

ممنوعیت تجمعات فرهنگی و مذهبی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار عصر روز گذشته 21 فروردین در حاشیه نشست ستاد کرونا در جمع خبرنگاران به صورت مجازی، با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان با هدف مدیریت و مقابله با کرونا ویروس ممنوع در مناطق شهری و روستایی استان ممنوع است گفت: فروشگاه‌های بزرگ و بازارهای عمومی حتماً در شهرهای قرمز کرونایی تعطیل شوند و سوپر مارکت‌ها برای تأمین نیازهای عمومی و ضروری مردم، استثنا بوده و باز هستند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های تردد در استان باید بر اساس رنگ‌بندی با جدیت دنبال شود و فرمانداران و نیروی انتظامی هماهنگی لازم را در ارتباط با اعمال دقیق محدودیت‌ها داشته باشند که در این راستا هرگونه تردد از شهرستان‌های قرمز ممنوع و نیروی انتظامی باید در ورودی شهرها مستقر شود و در کنار کنترل هوشمند به صورت فیزیکی هم در ورودی‌ها حضور داشته باشند.

استاندار ادامه داد: در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی برگزاری تجمع مذهبی و فرهنگی و افطار دهی و پخش نذورات ممنوع است و اگر قرار باشد نذر دهی انجام شود به صورت بیرون بر باشد.

آشناگر با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان آئین‌های مذهبی و فرهنگی به صورت انفرادی و خانوادگی برگزار شود و برگزاری مراسم در تکایا و مساجد ممنوع است افزود: اما برای شب‌های احیا، شاید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود که به محض تصمیم‌گیری ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه مشکلی در پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان سمنان باوجود افزایش آمار ابتلاء و بستری وجود ندارد، افزود: از سپاه و بسیج می‌خواهیم همکاری خود را با کادر درمانی ادامه داده و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را با هدف مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند.

وی تمام فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری را تعطیل اعلام کرد و افزود: مأموریت کارکنان دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها ممنوع خواهد بود و همچنین پرداختی‌های حق مأموریت را حتماً بررسی خواهیم کرد و انجام مأموریت‌ها کاملاً خلاف است و نباید انجام شود.

به گفته وی؛ برای ۶۰ میلیون نفر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که در ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود و تسهیلات مشاغل تحت تأثیر کرونا به مدت شش ماه استمهال می‌شود، و مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس طرح دورکاری کارکنان دولت را با جدیت اجرا کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه مصوبات اعلامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس باید با جدیت دنبال شود و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در بخش‌های مختلف موظف به اجرای دقیق آن هستند، افزود: پیک چهارم کرونا ویروس در استان شروع شده و اگر رعایت نکنیم ممکن است با مشکلات زیادی در بحث مدیریت و مقابله با این ویروس مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار بر اساس رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار دارند و در این شهرستان‌ها به غیر از مشاغل گروه یک، تمام مشاغل دیگر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند یادآور شد: اتحادیه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا در ارتباط اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha