استکبار به دنبال قداست‌زدایی از ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3963862
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

استکبار به دنبال قداست‌زدایی از ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی است

امام جمعه شاهرود با اشاره به نقش خانه‌های خدا در ترویج آموزه‌های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی گفت: استکبار جهانی با استفاده از ‌شگردهای رسانه ای و ترویج پدیده اسلام‌ستیزی به دنبال قداست‌زدایی از ارزش‌های معنوی و تضعیف پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی است.

استکبار به دنبال قداست‌زدایی از ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، امام جمعه شاهرود امروز 23 فروردین در نشست اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد شهرستان شاهرود با اشاره به نقش خانه‌های خدا در ترویج آموزه‌های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی گفت: استکبار جهانی با استفاده از ‌شگردهای رسانه‌ای و ترویج پدیده اسلام‌ستیزی به دنبال قداست زدایی از ارزشهای معنوی و تضعیف پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نقش مساجد را در پیگیری امورات مهم مردم نادیده گرفت، گفت: مساجد می‌توانند ظرفیت‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند و به گفته مقام معظم رهبری باید محیط مساجد زنده و پویا باشد.

عبدالهیان افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند مسجد را برای مردم و آغاز گستراندن زمین را از سرزمین مکه که حرم خداست، قرار داد تا همگان بدانند محور گسترش هستی و مرکزیت امور بیت‌الله است.

به گفته وی؛ در این شهرستان مساجد فعال زیادی وجود دارد که زمینه را برای حرکتی جهادی در توسعه کیفی مساجد فراهم کرده است.

رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز گفت: دغدغه‌ای که امروز وجود دارد، ارتباط نسل انقلابی گذشته با نسل امروز است که تربیت نسل جدید انقلابی، باید در خاستگاه انقلاب که همان مساجد هست، انجام پذیرد.

وی با عنوان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان پرتوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است یادآور شد: اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان شاهرود، سربازان فرهنگی در عرصه حضور در مساجد هستند و به عنوان مجموعه‌ای واحد در کنار هم برای خدمات‌رسانی به مردم گام بر می‌دارند.

محمد خوش قدم، فرمانده سپاه شاهرود نیز افزود: مساجد سهم مهمی در تبیین ارزش‌های فرهنگی دارند که با جذب جوانان به مساجد می‌توان بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی و نارسایی‌های فرهنگی را رفع کرد.

انتهای پیام
captcha