اجرای طرح «محله همدل» در سمنان
کد خبر: 3964889
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

اجرای طرح «محله همدل» در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح «محله همدل» با محوریت مسجد و امام جماعت مساجد در سمنان خبر داد و گفت: در این طرح قرار است که در محلات شهری و روستایی، مردم در ظرفیت ماه رمضان، با اتکای بر خداوند متعال، میدان‌دار حل مسائل خودشان از جمله تبعات ویروس کرونا باشند.

اجرای طرح «محله همدل» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان، 26 فروردین در نشست تبیین برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان، گفت: با توجه به وضعیت کشور در شیوع ویروس کرونا پس از موج‌ خریدهای آخر اسفند و سفرهای گسترده نوروزی که با خودداری کمی از سوی مراجع ذی‌ربط صورت گرفت که در این راستا امروز شاهد موج چهارم کرونا در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه گرچه مسجد، هیئت و تشکل‌های مذهبی و مردم متدین مسجدی و هیئتی ما در صف نخست رعایت پروتکل‌ها و مبارزه با ویروس کرونا و کمک به کادر درمانی در این‌ یک سال بوده‌اند، اظهار کرد: اما هر بار تبعات موج‌های مختلف کرونا بدون تقصیر، دامن‌گیر آنان شده که با توجه به شرایط فعلی خصوصاً در استان سمنان همه مسئولان و گروه‌های مذهبی نسبت به وضعیت و سامان امور دغدغه دارند.

به گفته عبدالهی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به این نکات تمام طرح‌های تبلیغی و فرهنگی خودمان را در ماه مبارک رمضان بر پایه رعایت پروتکل‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و عدم تجمعات گسترده در محیط‌های بسته قرار داده‌ایم.

رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان اصلی‌ترین طرح این نهاد در ماه مبارک رمضان را طرح «محله همدل» با محوریت مسجد و امام جماعت مساجد دانست و افزود: تمرین رزمایش همدلی و همیاری حول حل مسئله بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سمنان یادآور شد: با توجه به اینکه مسجد فقط مکانی برای برپایی نماز نیست و اتفاقات اجتماعی متعددی در این مکان رخ می‌دهد، باید مساجد محوریت قرار گیرند زیرا همین امروز هم پایگاه‌های مساجد در طرح شهید سلیمانی پیشگیری خوبی را از کرونا و موضوعات مرتبط به آن داشته‌اند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه مسجد به‌مثابه یک‌ نهاد و بازوی مدیریت اجتماعی برای حاکمیت تعطیل‌بردار نیست، گفت: به همه ائمه جماعت تأکید شده که بدون استثنا رعایت قانون، وظیفه شرعی همه ماست و ابلاغ‌های ستاد کرونا باید اجرا شود.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت برگزاری نماز جماعت در محیط باز مساجد را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مدت نیم ساعت را بلامانع اعلام کردند که بر این اساس حفظ جان مردم در کنار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مورد تأکید و به تمام روحانیون مساجد ابلاغ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه در این طرح قرار است که در محلات شهری و روستایی، مردم در ظرفیت ماه رمضان، با اتکای بر خداوند متعال، میدان‌دار حل مسائل خودشان از جمله تبعات ویروس کرونا باشند، افزود: امام جماعت ما به‌عنوان یک‌ نهاد اجتماعی خودش را پیشگام به میدان آوردن اراده و همدل کردن مردم می‌دانند که بر این اساس در طرح محله همدل قرار است که با محوریت این افراد، مردم محل در محله خود همدلی و همگرایی را برای حل یک یا چند مسئله تمرین کنند.

عبدالهی گفت: برای بحث انس با قرآن و مراسم، بحث کوچه‌های قرآنی را پیشنهاد کرده‌ایم که با فرض عدم استفاده از محیط‌های بسته پیشنهاد شده زیرا انس با قرآن تعطیل‌بردار نیست.

وی با تأکید بر اینکه گرچه ما حضور مردم در محیط‌های سربسته در سطح گسترده‌تر را از دست‌ داده‌ایم، گفت: اما بنا بر اقتضای محلات امکان برگزاری محافل را به‌صورت محدود و با رعایت مسائل بهداشتی در برنامه خواهیم داشت که در این راستا این برنامه از محلات درخواست شده تا مردم از پنجره‌ها و تراس‌های منازل خود در آن مشارکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مردم با این طرح‌ها از صدای مقدس قرآن و فیوضات آن بهره‌مند می‌شوند و بحث‌های معرفتی روان‌شناختی بر پایه قرآن را گوش فرا می‌دهند و پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت می‌شود، متذکر شد: کوچه‌های قرآنی در سطح استان پیگیری می‌شود تا بتوانیم از این فضای معنوی استفاده بهینه را برده و به کنترل شیوع ویروس کرونا هم کمک کنیم و در کنار آن طرح‌ها همراهی و مواسات با اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha