شناسایی ۱۹۷ بیمار جدید کرونایی در سمنان
کد خبر: 3969312
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

شناسایی ۱۹۷ بیمار جدید کرونایی در سمنان

ستاد کرونای استان سمنان رنگ‌بندی جدید محدودیت‌های کرونایی را اعلام و طبق آخرین آمار بیماران کرونایی، سمنان تنها شهرستان قرمز استان باقی ماند و شاهرود و دامغان نارنجی شدند.

شناسایی ۱۹۷ بیمار جدید کرونایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، آخرین رنگ‌بندی محدودیت‌های بیماری کرونا از سوی ستاد کرونا اعلام و طبق آن سمنان در وضعیت قرمز کرونایی باقی ماند اما شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار همچنین مهدی‌شهر و سرخه در شرایط نارنجی و شهرستان‌های آرادان و میامی در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

طی یک ماه گذشته تاکنون هیچ شهرستان استان سمنان در حالت زرد قرار نداشت اما خوشبختانه با کاهش شیوع کرونا این اتفاق رخ داده است. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نیز آمار ابتلای به کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای چهارشنبه را اعلام کردند که طی آن تنها یک بیمار کرونایی در استان فوت کرد تا مجموع کرونایی‌های فوت شده استان از ۱۳ ماه قبل تا کنون به عدد هزار و ۴۱ برسد.

همچنین در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۷ بیمار جدید کرونایی شناسایی و هم اکنون ۳۴۳ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند همچنین ۶۲ بیمار کرونایی با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۶ هزار و ۷۵۰ بیمار کرونایی در استان سمنان شناسایی که ۹ هزار و ۷۰۷ نفر آنها بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص و ۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر به صورت سرپایی مراجعه و نیاز به بستری آنها نبوده است.

به نظر می‌رسد که شرایط در استان سمنان کمی به حالت متعادل بازگشته اما همچنان اجرای محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و… توصیه مسئولان به مردم در این ایام است.

انتهای پیام
captcha