مشارکت مؤسسه‌های سمنان در نمایشگاه مجازی قرآن
کد خبر: 3969417
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

مشارکت مؤسسه‌های سمنان در نمایشگاه مجازی قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برپایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم با مشارکت مؤسسه‌های قرآنی استانها در تهران خبر داد و گفت: مؤسسه‌های قرآنی سمنان نیز در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

مشارکت موسسه‌های سمنان در نمایشگاه مجازی قرآن کریم

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، امروز، 15 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم با مشارکت مؤسسه‌های قرآنی استانها در تهران خبر داد و گفت: مؤسسه‌های قرآنی سمنان نیز در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

به گفته فلاح؛ این نمایشگاه از 11 اردیبهشت آغاز به کار کرده و 544 ناشر و 430 مؤسسه و مرکز دینی و قرآنی در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند که از این تعداد 30 موسسه مربوط به استان است.

وی این نمایشگاه مجازی را رویداد بزرگ ملی معرفی کرد و افزود: نمایشگاه مجازی قرآن، تسهیل دسترسی‌های فرهنگی دینی را به عنوان یکی از شعارهای وزیر ارشاد محقق خواهد کرد.

فلاح، با تاکید بر اینکه این نمایشگاه دارای بخش‌های محتوایی و فروشگاهی است افزود: در بخش محتوایی فعالیت‌های خلاقانه موسسات و مراکز گوناگون فرهنگی در سطح ملی در زمینه‌های علمی و فرهنگی، مشاوره‌ای، وبینارهای تخصصی داخلی و بین‌المللی و بخش کودک و نوجوان ارائه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تقویت عدالت توزیعی اقلام فرهنگی و فرهنگ دینی در سطح ملی را از ویژگی های مهم این نمایشگاه برشمرد و افزود: در این نمایشگاه شعبه استانی نیز راه‌اندازی شده است.

فلاح ادامه داد: در نمایشگاه مجازی قرآن دو بخش عمده فروشگاهی وجود دارد که در این بخش آثار قابل ارائه، فقط منحصر به حوزه قرآن و عترت نیست و علاوه بر آن حوزه مفهومی و موضوعی دین و حوزه مفهومی و موضوعی دفاع مقدس نیز اضافه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تبیین اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن یادآور شد: نمایشگاه مجازی امکان دسترسی‌های وسیع‌تر، آمایش جغرافیایی هم در داخل و هم خارج را فراهم می‌کند. اگر در نمایشگاه قرآن کریم فاصله و زمان برگزاری هفت یا 10 ساعت بود، اکنون این زمان به 24 ساعت افزایش یافته و اگر در گذشته تهرانی‌ها امکان استفاده بیشتر از نمایشگاه قرآن کریم را داشتند با برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم همه مردم ایران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران تا 21 اردیبهشت جاری مصادف با 28 ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha