خارج شدن سمنان از وضعیت قرمز کرونایی
کد خبر: 3970222
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

خارج شدن سمنان از وضعیت قرمز کرونایی

استاندار سمنان با بیان اینکه استان از پیک چهارم کرونا عبور کرده است، گفت: وضعیت پنج شهرستان نارنجی و مابقی زرد هستند و هیچ شهری در استان قرمز نیست.

خارج شدن سمنان از وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، روز گذشته، 18 اردیبهشت‌ در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس با بیان اینکه در نشست ملی ستاد مدیریت مقابله با کرونا ویروس گزارش خوبی از وضعیت شیوع کرونا ارائه شده و این بیماری در بیشتر نقاط کشور در حال کنترل شدن است گفت: در استان سمنان از هفته گذشته روند نزولی شدن شیوع کرونا ویروس آغاز شد و سمنان از استان‌هایی بود که به خوبی اوج‌گیری دوباره شیوع کروناویروس را کنترل کرد.

استاندار افزود: از کادر درمان، پرستاران و دانشگاه‌های علوم پزشکی که در بحث مدیریت و مقابله با اوج گیری مجدد کرونا ویروس در استان سنگ تمام گذاشتند، نهایت قدردانی را دارم.

وی ضمن تشکر از همکاری بازاریان و اصناف استان در بحث مدیریت و مقابله و قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: تشکر اصلی خود را به مردم استان سمنان می‌گویم که گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم این دیار در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو استان‌های برتر کشور هستند.

به گفته آشناگر؛ در شب‌های قدر مردم استان در رعایت دستورالعمل بهداشتی بسیار خوب عمل کردند و مراسم ماه مبارک رمضان با رعایت‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

استاندار سمنان از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به زودی در مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ استان خبر داد و گفت: روند واکسیناسیون گروه‌های هدف در نظر گرفته شده در استان به خوبی در حال انجام است و براساس برنامه‌ریزی‌ها به زودی واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم و اعضای ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس برای مدیریت و مقابله با شیوع مجدد کرونا، آماده‌باش باشند.

استاندار با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه هفته‌جاری، ترددها در سراسر کشور با ممنوعیت‌هایی مواجه خواهد بود، یادآور شد: نیروی انتظامی در ارتباط با کنترل ورودی شهرهای استان برای جلوگیری از هرگونه تردد غیرضرور، نظارت‌ها را تشدید کنند.

آشناگر در پایان اظهار کرد: از تلاش‌های نیروی انتظامی استان سمنان که از ماه‌های گذشته برای مدیریت و مقابله با کرونا ویروس در تلاش هستند، نهایت قدردانی را دارم.

انتهای پیام
captcha