تدارک ۳۹ صندوق جمع‌آوری زکات فطریه بهزیستی در سمنان
کد خبر: 3971049
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

تدارک ۳۹ صندوق جمع‌آوری زکات فطریه بهزیستی در سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه صندوق‌های زکات فطریه بهزیستی با آرم شورای زکات در استان خواهد بود، گفت: در شهر سمنان ۳۹ صندوق جمع‌آوری زکات تدارک دیده‌ شده است.

تدارک 39 صندوق جمع‌آوری زکات فطریه بهزیستی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا ایزدپور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان، عصر روز گذشته، 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: عید فطر سال گذشته کمک‌های نقدی و غیر نقدی دولتی و غیر دولتی جمع‌آوری شده در بهزیستی استان، در مجموع یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۸۸۹ هزار ریال در بخش فطریه و کفاره بود.

وی با اشاره به اینکه میزان فطریه نقدی جمع‌آوری شده در بخش دولتی و کمک‌های نقدی یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون ۷۲۷ هزار ریال و غیر نقدی ۱۲۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بود اظهار کرد: در بخش غیر دولتی نیز کمک‌های نقدی ۶۹۲ میلیون و ۸۶۲ هزار ریال و به صورت غیر نقدی ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال جمع‌آوری شد.

ایزدپور افزود: مبلغ جذب شده از فطریه پس از عید رمضان و در کوتاهترین زمان جهت رفع نیازهای ضروری زندگی جامعه هدف نیازمند برنامه‌ریزی و تخصیص داده شد و همچنین کفاره با توجه به قوانین شرع برنامه‌ریزی و توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری پویش ضیافت همدلی رمضان متذکر شد: هم استانی‌ها می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب ۴۱۷۱۰۳۴۵۴۱۸۱۰۵۰۷ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۳۴۱۸۰۳۵ به نام مشارکت های مردمی بهزیستی استان سمنان نزد بانک مرکزی واریز کنند و با مراجعه به ادارت بهزیستی شهرستان و یا معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان نحوه هزینه کرد آن را مشخص کنند.

ایزدپور با تاکید بر اینکه سال گذشته در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و دامغان در مجموع ۶۲ صندوق جمع آوری زکات فطریه و کفاره دایر بود افزود: در دیگر شهرستان‌ها نیز جمع‌آوری فطریه و کفاره با هماهنگی شورای زکات شهرستان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه صندوق‌های زکات فطریه بهزیستی با آرم شورای زکات در استان خواهد بود، گفت: در شهر سمنان ۳۹ صندوق جمع‌آوری زکات تدارک دیده‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: واکسیناسیون مراکز توانبخشی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مرکز بیماران روانی مزمن قائم آغاز شد و ۵۷ نفر از بیماران اعصاب و روان مرکز قائم شهرستان شاهرود اولین مرحله واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این ۵۷ بیمار و ۱۲ نفر از کارکنان مرکز قائم، با واکسن چینی سینوفارم واکسینه شدند یادآور شد: پیش از این واکسیناسیون تمام سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی استان بدون عوارض جانبی و با رضایت سالمندان و خانواده‌هایشان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی معاونت بهداشت و درمان استان سایر افراد مراکز شبانه روزی از جمله معلولین ذهنی و مراکز شبه خانواده نیز طی روزهای آینده واکسینه شوند.

انتهای پیام
captcha