برپایی مراکز جمع‌آوری زکات فطریه در سمنان
کد خبر: 3971157
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

برپایی مراکز جمع‌آوری زکات فطریه در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اعلام روش‌های دریافت زکات فطریه توسط این نهاد گفت: دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و روش‌های غیرحضوری برای دریافت زکات فطریه پیش‌بینی‌شده است.

برپایی مراکز جمع‌آوری زکات فطریه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان امروز 22 اردیبهشت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: توجه به ابلاغ وزارت کشور به استانداران، به‌منظور برپایی نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر برای جمع‌آوری زکات فطریه نمازگزاران مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان زکات فطریه از سوی مراجع عظام تقلید اعلام‌شده، افزود: دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری زکات فطریه شهروندان هستند.

مسعودیان‌راد ادامه داد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵۸۸۷۷ به‌منظور دریافت وجوهات زکات فطریه پیش‌بینی‌شده و مردم عزیز می‌توانند از طریق تلفن گویای نیز ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با تاکید بر اینکه سایت کمیته امداد به آدرس EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطریه مردم است متذکر شد: شماره کارت‌های اپلیکیشن‌های بله- بام- سکه- ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان متذکر شد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری نماز عید سعید فطر، پایگاه‌های جمع‌آوری زکات در محل برگزاری نماز و سطح شهر بر پا می‌شود.

حمیدرضا رجب‌زاده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان یادآور شد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری نماز عید سعید فطر، پایگاه‌های جمع‌آوری زکات در محل برگزاری نماز و سطح شهر بر پا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌طورکلی 773 میلیون تومان در قالب فطریه عام و سادات در سال گذشته جمع‌آوری شد، افزود: طی سالجاری افزایش 25 درصدی مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی‌شده که زکات فطریه در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، شهرستان میامی را با مشارکت 94 درصدی پیشتاز در پرداخت زکات فطره به این نهاد حمایتی در سال گذشته دانست و افزود: مردم خیر بیارجمند با 91 درصد مشارکت در رتبه بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha