برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به‌صورت مجازی در گرمسار
کد خبر: 3971479
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به‌صورت مجازی در گرمسار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار گفت: بزرگداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی با همکاری این اداره و امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی در گرمسار

به گزارش ایکنا از سمنان، نعمت‌الله قنبری نیکدل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار عصر روز گذشته 23 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی در این شهرستان خبر داد و گفت: این محفل ادبی فرهنگی 25 اردیبهشت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محفل مجازی که با حضور چند تن از استادان رشته ادبیات دانشگاه‌های گرمسار، شاعران و فعالان حوزه شعر و ادب و سایر علاقه‌مندان برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه قرار است گفتمانی تخصصی پیرامون فردوسی و  شاهنامه صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار ادامه داد: همچنین در این محفل، نکوداشتی برای مرحوم استاد محمدعلی یحیی‌زاده شاعر و فعال پیشکسوت فرهنگی این شهرستان برگزار خواهد شد.

نیکدل با تاکید بر اینکه این محفل ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در اسکای روم انجام می‌شود گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق گوگل کروم و لینک https://www.skyroom.online/ch/lib1090/ferdowsi در این محفل ورود و از این ویژه برنامه استفاده کنند.

حکیم ابوالقاسم حسن پور علی توسی (طوسی) نامور به فردوسی (نزدیک به سال ۳۱۹ تا ۳۹۷ هجری خورشیدی) در دامنه توس خراسان دیده به جهان گشود و همانجا درگذشت و به خاک سپرده شد.

او چکامه سرا و رزم نامه سرایی ایرانی بود که شاهنامه را از نوشتار به سروده در آورد و در تقویم ایرانی روز ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
captcha