برگزاری کلاس‎های نهج‌البلاغه‌شناسی در کرج
کد خبر: 3974255
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

برگزاری کلاس‎های نهج‌البلاغه‌شناسی در کرج

مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشت کرج با اشاره به آغاز ترم جدید کلاس‌های نهج‌البلاغه‌شناسی در این مؤسسه، گفت: نهج‌البلاغه باید بر اساس موضوع‌های مختلف اولویت‌بندی شود و در مدرسه‌، دانشگاه‌، مساجد و مؤسسات قرآن در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد تا کلام امام علی(ع) در زندگی و فعالیت‌های روزمره همواره جاری باشد.

نهج‌البلاغه را به متن زندگی بیاوریم

فاطمه اعتمادی، مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشت کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز بر ضرورت آشنایی بیشتر مردم با نهج‌البلاغه تأکید کرد و گفت: خواندن و ترجمه صرف نهج‌البلاغه کافی نیست بلکه مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان باید نسبت به حفظ و تفسیر بخش‌هایی از این کتاب ارزشمند به‎صورت موضوعی ترغیب شوند.

وی افزود: نهج‌البلاغه معتبرترین کتاب اسلام پس از قرآن مجید است و هر چند معارف این کتاب سال‌هاست که ترویج می‌شود اما آن‌چنان که باید و شاید اقدام عملی جدی و چشمگیری در این حوزه صورت نگرفته است.

این فعال قرآنی بیان کرد: نهج‌البلاغه باید بر اساس موضوع‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی، ترجمه و اولویت‌بندی شود و در مدرسه‌، دانشگاه‌، مساجد و مؤسسات قرآن در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد تا کلام امام علی(ع) در زندگی و فعالیت‌های روزمره همواره جاری باشد.

اعتمادی با تأکید بر اینکه برای ترویج معارف ارزشمند نهج‌البلاغه نه تنها منطقه‌ای و کشوری، بلکه باید جهانی فکر و تدبیر کرد چون امام علی(ع) متعلق به تمامی شیعیان جهان است، افزود: این مؤسسه قرآنی از سال 95 کلاس‌های نهج‌البلاغه را در کنار آموزش قرآن برای سطوح سنی مختلف برگزار می‌کند.

وی با اشاره به آغاز ترم جدید کلاس‌های نهج‌البلاغه‌شناسی، گفت: این کلاس‌ها روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته، ساعت 18 در این مؤسسه برگزار می‌شود.

اعتمادی با اشاره به اینکه این جلسات با بیان نکات کوتاهی در خصوص جایگاه و شناخت بیشتر نهج‌البلاغه آغاز می‌شود، افزود: در ادامه کلاس‌ها بخش کوتاهی از نهج‌البلاغه قرائت و تفسیر می‌شود، و در پایان کلاس‌ها نیز یکی از حکمت‌های موضوعی نهج‌البلاغه متناسب با شرایط روز، تبیین و تشریح می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشت در پایان، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان فرهنگی به مقوله نهج‌البلاغه‌شناسی تأکید کرد و با اشاره به استمرار کلاس‌های نهج‌البلاغه‌شناسی تا پایان سال، خواستار حضور جوانان سطح کرجی در کلاس‌های نهج‌البلاغه‌شناسی این مؤسسه شد.

انتهای پیام
captcha