کاهش 15 دقیقه‌ای زمان رسیدن اورژانس به بیمار / معضلات شهری را با نگاه اجتماعی بررسی می‌کنیم
کد خبر: 3974814
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
حناچی تشریح کرد؛

کاهش 15 دقیقه‌ای زمان رسیدن اورژانس به بیمار / معضلات شهری را با نگاه اجتماعی بررسی می‌کنیم

شهردار تهران به توافق با سازمان اورژانس کشور و خدمات تعاملی آن اشاره کرد و گفت: بر این اساس، زمان رسیدن اورژانس به بیمار را در تهران، از حدود 29 دقیقه به 14 دقیقه کاهش دادیم.

از کاهش رسیدگی به شرایط اورژانسی تهرانیان تا نگاه اجتماعی به موضوعات و معضلات شهربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آخرین نشست از سلسله نشست‌های ارائه گزارش عملکرد معاونین شهرداری تهران که با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و محمدرضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی و یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، امروز، 10 خردادماه در ساختمان شماره ۲ شورای اسلامی شهر برگزار شد.

این نشست پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیات قرآن از سوی مسعود سیاح گرجی، آغاز شد.

پس از گزارش 20 دقیقه‌ای هر دو معاونت، پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: یکی از موضوعات مطرح در تهران 1400، درختان چنار خیابان ولی عصر است. خیابان ولیعصر تهران به دلیل درخت‌های چنارش مطرح بوده است که در طول 20 کیلیومتر حدود 18 هزار اصل درخت کاشته شده بود که از این تعداد حدود شش هزار اصل باقی مانده بود که طی سه سال اخیر حدود سه هزار و 500 اصل درخت (12 ساله) کاشته شد و جایگزین تعداد بسیاری از درختان چنار با عمر زیاد شد.

وی با اشاره به پذیرش وظیفه مضاعف بوستان‌های جنگلی، بیان کرد: نگهداری بوستان‌های جنگلی هزینه زیادی را متقبل می‌شد، اما همکاران در سازمان جنگل‌بانی و مراتع امکان نگهداری از این جنگل‌ها را با شرایط فعلی نداشتند و شهرداری مسئولیت آن را عهده‌دار شد تا آنها را برای استفاده مردم تجهیز کنیم.

حناچی به طرح مخازن اضطراری آب و بازگردانی آب اشاره کرد و گفت: این طرح طی توافق‌نامه با وزارت نیرو با عنوان «سد مجازی» امضا شد، چرا که طی چرخه مجدد آب و پساب برای آبیاری به فضای سبز بازگردانده می‌شود. همچنین در زمینه میادین میوه و تر‌ه‌بار نیز از میزان رضایتمندی مردم را دریافت کرده‌ایم و به طور متوسط حدود 35 درصد قیمت‌ها از مراکز خرید بیرون از میادین میوه و تره‌بار کمتر است و در نظر داریم تا این میادین را نیز بازهم توسعه دهیم.

بهبود 15 دقیقه‌ای سرویس‌های اورژانس

شهردار تهران به توسعه تجهیزات و ایستگاه‌های سازمان شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: توسعه تجهیزات تأثیربسزایی در کاهش زمان ایجاد حریق تا امدادرسانی دارد. طی توافق با سازمان اورژانس کشور و خدمات تعاملی که انجام شده است، آمار اورژانس را برای رسیدگی به شرایط اورژانسی مردم تهران از حدود 29 دقیقه به 14 دقیقه کاهش دادیم. موضوع مهمی که نیازمند توجه است و سایر طرح‌های انجام شده، ارائه خدمات در شرایط بحرانی را بیشتر نشان خواهد داد و تهران از لحاظ امداد هوایی با مشکل مواجه نخواهد بود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های حوزه اجتماعی و خدمات شهری، بیان کرد: پسماند طرحی را اجرا کرده است که افرادی که پسماند را با حجم بالا به شهرداری تحویل دهند با اهدای گلدان‌های گل و یا کتاب مورد تشویق قرار می‌گیرند. همچنین سازمان بهشت‌ زهرا نیز اقداماتی را به صورت متوسط انجام می‌داد و حدود 150 تا 170 متوفی را خاکسپاری می‌کرد، اما با شرایط کرونایی کشور بعضا دو برابر این وضعیت را تجربه کردیم و چون قابل مقایسه با سایر نقاط جهان بود، کاری که بهشت زهرا کرد، در تاریخ این سازمان ماندگار خواهد بود و تلاش کردند با احترام و رعایت تمام تشریفات لازم با وجود اینکه مراسم برای متوفیان برگزار نمی‌شد، خاکسپاری انجام شود.

حناچی با اشاره به بخش زیباسازی که جور سایر سازمان‌هایی که وظیفه فعالیت فرهنگی را (چون سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و ...) دارند، به دوش می‌کشد. البته درست است که ابزارهای قوی‌تری از آن سازمان‌ها داریم، اما آن به این معنا نیست که آنها نباید کارهای فرهنگی انجام دهند. شهرداری اقداماتی را انجام داده است که بخشی از آن اقدمات ملی است و حتی در دیپلماسی کنونی کشور تأثیرگذار است و بعضاً نیز مورد تقدیر نیز قرار گرفت. چنانکه نورپردازی سه بعدی (پروجکشن مپینگ) میدان آزادی در مناسبت‌های گوناگون بسیار جذاب و تأثیرگذار بود.

شهردار تهران با اشاره به تلاش گسترده برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در شهرداری تهران چه در حوزه حمل و نقل و چه در وزه مصرف سوخت ساختمان‌ها در درجه اول ساختمان‌های شهردای، افزود: جایگزین کردن آن با سوخت‌های قابل تجدیدپذیر، سیاستی است که قابل بسط و گسترش است، البته شرایط کرونایی کشور در کند شدن انجام این پروژه تأثیر گذاشته است، اما این جزو سیاست‌های اعمال شده شهرداری است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم که تمام موضوعات و معضلات شهر را با نگاه اجتماعی، نگاه کنیم. نگاه اجتماعی بسیار کم هزینه و پربازده است و اگر شهروندان بخواهند در این موضوع همکاری کنند و اینکه نخواهند در مقابل آن مقاومت کنند، دو نتیجه کامل متفاوت خواهیم داشت و امیدواریم رضایت شهروندان و همراهی شهروندان را در اجرای برنامه‌ها و مأموریت داشته باشیم.

حناچی به موضوع نشاط اجتماعی که نقطه هدف شهرداری تهران است، اشاره کرد و گفت: البته کرونا قدری شیب انجام این موضوع را کم کرد، اما شکلش را تغییر دارد. موضوع محله‌محوری و تبلیغ پروژه‌های مقیاس محلی است. این پروژه‌ها از بالا به پایین تصمیم‌گیری نمی‌شود، بلکه از پایین به بالا، تلاش می‌شود تا انتخاب شوند و بسیار تأثیرگذار است.

خدمات گرمخانه‌ها

وی به حس تعلق به مکان نیز اشاره کرد و ادامه داد: اینکه افرادی که در جایی زندگی می‌کنند، آنجا را خوابگاه ببیند، شهرنشین می‌شوند و اگر افرادی آنجا را مکان با حسن تعلق ببیند، شهروند نامیده می‌شوند و شهروند و شهرنشین باهم فرق دارد و تلاش می‌کنیم تا رسم شهروندی را به رسمیت بشناسیم.

شهرداری تهران در بخش دیگر به فعالیت گرمخانه‌ها و اینکه دوسالی است که در فصل سرما شاهد درگذشت بی‌خانمان‌ها در شهرتهران نیستیم، افزود: انصافاً اداره کردن گرمخانه‌ها و افرادی که در گرمخانه‌ها کار اجرایی می‌کنند، دشوار است.

وی با اشاره به اینکه موضوع کرونا و اقدامات انجام شده با درگیری تمام حوزه خدمات شهری، همراه بوده است، ادامه داد: تأثیرات اقدامات انجام شده، اقدامات التیام بخش در بخش نیروهای انسانی و هزینه‌های اداره شده، کاملا ملموس است و یادگاری است که از این دوره به جا می‌ماند. اگر کاری که انجام شده است و مورد توجه قرار گرفته است، ناشی از آرا و نگاه‌های مردمی است و اگر این مسیر ادامه پیدا کند، قطعا تأثیرات بیشتری خواهد داشت. کارهای خوب اگر فرصت ادامه پیدا کنند، نمود عینی‌تری خواهند داشت و باید تلاش کنیم تا فرصت‌ها ادامه داشته باشد.

حناچی بیان کرد: در حال حاضر امکان دسترسی به تمامی اطلاعات شهرداری تهران مهیا است و موضوع محرمانه‌ای وجود ندارد و اگر این اتفاق بیفتد، متوجه می‌شویم در چه مواردی طب داریم و باید برای مداوایش اقدام کنیم و امیدواریم این سنگ بنا برای دوره‌های بعد باقی بماند.

بنابر این گزارش، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه این حوزه فعالیت شهرداری دارای شش سازمان و دو شرکت و سه اداره‌کل است، گفت: در بحث فضای سبز در طول چهار سال گذشته، 89 بوستان به مساحت قریب به مساحت 154 هکتار(به تفکیک هر سال) در سال 96، ۲۳ بوستان، در سال ۹۷، ۲۴ بوستان و در سال 98، 19 بوستان و در سال ۹۹، ۲۳ بوستان احداث شد. همچنین در نظر داریم تا در سال 1400 ۲۶ بوستان را آماده بهره‌برداری و افتتاح کنیم که در نظر داریم تا پایان شهریورماه تقریبا 50 درصد آن آماده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به موضوع دیگر «درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار»، ادامه داد: ۲۱ قطعه از باغات و اراضی مشجر زمین‌های مناسب تملک شد و تبدیل به بوستان‌های عمومی شده است و ۲۳ مورد دیگر نیز در نوبت است که از سوی مناطق در حال انجام است. در برخی از مناطق چون مناطق 7، 8، 10، 11، 12 و 17 سرانه این موضوع پایین است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه در محله باید یک بوستان وجود داشته باشد، تصریح کرد: در ۱۷ محله شهر تهران در سال ۹۶ بوستان وجود نداشت، اما تا به امروز در هشت محله بوستان ایجاد شده و 9 مورد بوستان نیز در دستور کار است. همچنین سرانه مد نظر برای بوستان متراژ محله و جمعیت مدنظر است.

یزدانی با اشاره به موضوع مهم دیگر در زمینه فضای سبز گفت: جنگل‌کاری در حریم و پیرامون پایتخت است. این امر در سال 96، هزار و ۲۰۰ هکتار، در سال 97، هزار و 230 هکتار، در سال 98، هزار و 200 هکتار و در سال 99،هزار هکتار اضافه شده است. در این بخش، تقریباً امسال حدود ۱۳۰۰ هکتار در اضافه می‌کنیم و در این بخش و طی این سال‌ها، ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز حریم ‌شهر تهران اضافه شده است.

تفاهم‌نامه‌های شهرداری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای هم در حوزه بوستان‌ها از سوی شهرداری و وزیر جهادکشاورزی امضا شده، طی آن 22 هزار هکتار از جنگل‌کاری‌های داخل محدوده و حریم به شهرداری واگذار شد که بعد از آن هر کدام از مناطق با مدیران کل منابع طبیعی این تفاهم‌نامه را نوشتن و در دفترخانه امضا شد، به طوری که 30 سال این جنگل‌ها به شهرداری واگذار شد که شهرداری تهران با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی بتواند در راستای گردشگری و تفرجی و سرمایه‌گذاری از آن استفاده کند و حدود 60 درصد از تفاهم‌نامه در دفترخانه‌ها امضا شده است چون چیتگر، سرخه حصار، یاس شمالی و ... .

وی به امضای تفاهم‌نامه با وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: چهار موضوع قنوات، پساب، چاه‌ها و تسویه‌خانه‌ها در این تفاهم‌نامه مد نظر است. در سال 1400 طی تقسیم‌بندی انجام شده در مناطق یک، پنج، ۶، ۱۷ و ۲۰ برخی موارد اجرا شده است، یعنی بیش از 60 درصد روند پیشرفت داشته‌ایم.

یزدانی به مصوبه شورای شهر که عملیاتی کردن آن برای استفاده در شرایط بحران است، اشاره کرد و افزود: در ۳۷۴ بوستان، ۴۰ مورد مخازن آب اضطراری با سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران اجرایی شده ‌است و اجرایی کردن 60 مورد مخزن دیگر در برنامه امسال است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به سازمان میادین میوه و تره بار اشاره و بیان کرد: ۵۷ بازار به میادین میوه و ‌تره‌بار اضافه شده است، به طوری که در سال ۹۶، ۱۶ بازار، در سال 97، 14 بازار، در سال 98، 4 بازار و در سال ۹۹، ۲۳ بازار افزوده شده است. البته این پروژه‌ها به جز پروژه‌های بازسازی شده است. بنابراین بحث مناسب‌سازی را در دستور کار داریم که سازمان‌های فضای سبز، سازمان میادین و زیباسازی در این بخش نقش فعالی دارند که در طی این سال‌ها ۱۱۵ میدان هم مناسب‌سازی شده است.

یزدانی با اشاره به اینکه در شهر تهران و میانگین قیمت در بازار میادین تره‌بار تحت پوشش شهرداری با بازار بیرون 35 درصد تفاوت قیمت دارد، افزود: در بحث آتش‌نشانی تا پایان سال 99، 14 ایستگاه به بحث ایستگاه‌ها افزوده شده است و شش ایستگاه نیز تا پایان امسال افزوده خواهد شد. مجموعاً طی سه سال و نیم گذشته حدود 800 میلیارد تومان هزینه تجهیزات و ساخت ایستگاه را داشته‌ایم.

وی به تجهیز سازمان آتشنشانی به پهپاد و نردبان، رباط و ماشین‌های مورد نیاز در شرایط بحرانی و سیل و حوادث اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه و هم‌افزایی با سازمان آتشنشانی و اوژانس در زمینه موتورلانس و آمبولانس و تفاهم‌نامه شهرداری تهران در زمینه سازمان شهرداری با وزارت دفاع درباره حریق در ارتفاعات انجام شد.

یزدانی به بحث بهره‌برداری نخاله‌های ساختمانی و بحث کمپوس‌ها نیز اشاره کرد و درباره جمع‌آوری پسماند‌های پزشکی ادامه داد: ریالی در این بخش سرمایه‌گذاری نشده است و برنامه‌ریزی آن با سازمان پسماند بوده است که طی آن40 خودروی پسماند پزشکی مجهز به جی پی اس، دوربین با همراهی وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه و پس از جمع‌آوری به روش مطلوب در مجتمع آرادکوه دفع می‌شود.

معاون شهرداری به نحوه جمع‌آوری پسماندهای حجیم چون تیر و تخته، لاستیک، چوب و الکترونیک و ... و بازیافت آن اشاره کرد و گفت: پروژه MRF با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایستگاه‌های میانی برابر طرح جامع شهر تهران انجام شد که از هشت پهنه، چهار پهنه تمام شده و سه پهنه در حال اجرا است.

یزدانی به فعالیت خوب سازمان بهشت زهرا در مکان‌یابی آرامستان جدید و ساماندهی آرامستان‌های تاریخی ومذهبی با همکاری سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: همچنین سوله‌های بحران، مرکز کنترل ترافیک در بهشت زهرا راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان به زیباسازی ساختمان‌های تاریخی و بحث به‌سازی و جداره‌سازی‌ها و ساماندهی مبلمان سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: برابر برنامه معاونت 20 درصد جلوتر هستیم. 

سپس محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارائه گزارش پرداخت و گفت: حوزه اجتماعی از لحاظ گستردگی، بزرگترین حوزه در شهرداری تهران است که شش اداره‌کل، چهار شرکت و چهار ستاد و دبیرخانه دارد.

وی ادامه داد: مسئله فرهنگ پسماند، فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، حقوق شهروندی، ارزیابی تأثیر اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های شهری، ذیل اجتماعی‌تر شدن شهرداری عنوان شده است.

نشاط اجتماعی و اقدامات فرهنگی و هنری

جوادی‌یگانه به مسئله نشاط اجتماعی و ورود به حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در زمینه زیرساخت فرهنگی ـ هنری می‌توان به بیشترین میزان ساخت صندلی سینما و سالن سینما اشاره کرد. در تمام محلات شهر تهران سرای محله ایجاد شده است البته اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر وظایف این معاونت است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری، رویکرد تهران، شهری برای همه بوده است، افزود: نیمی از این دوران مردم تهران درگیر کرونا بودند و فعالیت‌های اجتماعی که مستلزم حضور گسترده مردم بوده است با محدودیت‌هایی همراه بوده است. هرچند این تهدید را به فرصت تازه تبدیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی در حوزه اجتماعی کمیت نیست، بلکه رویکرد است، گفت: رویکرد کلی تهران، این است که شهری برای همه تعریف شود؛ یعنی همه افراد شهری با تنوعشان و با تفاوتشان دیده می‌شوند و همه صداها در شهر شنیده می‌شود و صدای ضعیف است که باید بلندتر شنیده شود. بنابراین این شهرداری از برنامه‌های مفصل، جذاب که همه مردم آن را یکپارچه می‌‌بینند، به سمت تنوع و تکثر رفته است و انسان‌های حاشیه‌نشین و کمتر دیده شده در فضای شهری، بیشتر دیده شده‌اند و این رویکردی که در قالب شعار «تهران، 1400» تحقق یافت، ریل‌گذاری تازه است که از یک فضای کالبدی(شهرما، خانه ما) به فضای انسان محور(جان تو، جان شهر) تبدیل پیدا کرد.

جوادی‌یگانه با تأکید بر اینکه عملاً شعار «تهران، شهری برای همه» در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های شهری «تهران شهری شاد و با نشاط برای همه، تهران شهری امن برای همه، تهران شهری برای همه سالمندان، تهران شهری برای همه معلولان، تهران شهری برای مقصد گردشگری و...» خلاصه شد، گفت: در نظرسنجی که در ابتدای دوره جدید شهری(در تابستان 1396) انجام شد، بعد از ترافیک و آلودگی هوا، مهمترین درخواست مردم، کم شدن فاصله شمال و جنوب بود (این به معنای فاصله جغرافیایی نیست).

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به اجرای مدرسه تابستانی تهران با محوریت بهره‌مندی نوجوانان شهر تهران از اساتید حوزه‌های مختلف هنری، فرهنگی، مهارت‌افزایی اشاره و اظهار کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی، مسئله جدی بوده است. از زمانی که 14 نفر در پاییز سال 83 در یک شب فوت کردند، مسئله گرمخانه‌ها در شهر تهران به صورت جدی دنبال شد و این گرمخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و سه وعده غذا ارائه می‌دهند. گرمخانه‌های مختص بانوان یا گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای در نظر گرفته شد و کلنگ گرمخانه ژنرال نیز در تهران زده شد. ظرفیت گرمخانه‌ها حدود 1800 نفر در تابستان و حدود 2500 نفر در زمستان است که تمام افراد بی‌خانمان شهر تهران را که تمایل به استفاده از این گرمخانه‌ها را دارند، پوشش می‌دهد.

ممنوعیت اشتغال کودکان

وی به فعالیت مراکز پرتو ویژه کودکان کار اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع بی‌خانمان‌ها و افراد طرد شده، شهرداری برنامه دارد. طی بخشنامه شهرداری تهران، نباید به کودک زباله‌گرد و افرادی که از کودک سوء استفاده می‌کنند، کار داد و با آنها باید برخورد شود. نگاه‌ ما به دو موضوع کودکان زباله‌گرد و کودکان کار، نگاهی نو است؛ نه نگاه ساماندهی و رایج. چرا که نگاه ساماندهی مسئله را حل نمی‌کند، بلکه صورت مسئله را پاک می‌کند.

جوادی‌یگانه به موضوع التیام‌بخشی نیز اشاره کرد و گفت: کنار مردم آسیب‌‌دیده بودن، نکته مهمی است که شهرداری تهران در این دوره اجرا می‌کند. تعداد سراهای متعدد شهرداری تهران در این دوره بیشتر شده است که با همکاری سمن‌ها و خیریه‌ها اداره می‌شود و با هدف کمک به مردم آسیب‌دیده است.

وی به بکارگیری سازه‌های شهرداری تهران برای مناسبت‌های مختلف چون شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی، حمله انتهاری به مدرسه دخترانه افغان و ... به منظور تسکین و التیام درد مردم آسیب دیده اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران پیشرو در فرهنگسازی بوده است.

معاون شهرداری به انتخاب الکترونیکی شورایاری شهر تهران برای نخستین بار و حضور گسترده مردم، بیان کرد: همچنین برنامه سرای محلات را تغییراتی داده‌ایم و خانه محیط زیست نیز طی تعامل با اداره‌کل محیط زیست شهرداری تهران ایجاد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خوشبختانه تمام املاک مشمول بند 6 ماده 55 تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: در مهرماه سال گذشته لایحه‌ مربوط به ساماندهی املاک به شورای شهر تهران ارسال شد. همچنین کمپین‌های مختلف شهروندی چون کمپین‌های آپارتمان‌نشینی در 22 نقطه شهر تهران، کمپین موتورسوار خوب با همکاری پلیس راهبر و معاونت حمل و نقل ترافیک با 8 هزار مختلف، کوچه دوستی، کمپین خیر مؤثر و ... از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

جوادی‌یگانه افزود: موضوع کرونا در حوزه اجتماعی موجب شد که برج میلاد و سازمان ورزش شهرداری تهران، درآمد خود را از دست بدهند. جدای از اینکه توانستیم با کمک شهرداری تهران از این بحران عبور کنیم، شهرداری تهران در حوزه کرونا نقش داشته و کار کرده است و اقدامات فرهنگی را بازتعریف کردیم و به طور مثال از بستر فضای مجازی در قالب برگزاری کنسرت آنلاین، ورزش در خانه استفاده کردیم. همچنین واکسیناسیون خودرویی کرونا در فضای ورزشکارهای شهرداری تهران و ستاد بحران اجرا می‌شود و طرح شهید سلیمانی نیز در همین فضا اجرا می‌شد.

پایان‌بخش این نشست، به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت که به دلیل کمی وقت، تعداد بسیاری از خبرنگاران از دریافت پاسخ سؤالات خود بازماندند.

توجه به دو موضوع متفاوت کودکان با کودکان زباله‌گرد، حادثه ساختمان کلینیک سینا اطهر و خبر انفصال خدمت یکی از معاونان شهردار تهران در این حادثه، فروش ساختمان اقدسیه، شفاف‌سازی درباره بودجه سازمان زیباسازی شهرداری تهران، عدم شباهت سردیس‌ها و تندیس‌های ساخته شده با چهره اصلی هنرمندان و بزرگان، شفاف‌سازی درباره موضوع تخریب شیرهای میدان حر، هزینه‌ شیوع کرونا ویروس که به شهرداری تهران تحمیل شده، اظهار نظر برخی از اعضای پیشین شورای شهر تهران در خصوص تحویل شهری آباد به این دوره مدیریت شهری و تحویل شهری ویران برای دوره بعدی، ارزیابی و نمره‌ای که معاونت اجتماعی شهرداری تهران می‌گیرد و فضای تبلیغاتی در نظر گرفته شده برای انتخابات از محورهایی بود که در این بخش مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha