جزئیاتی از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 3975964
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

جزئیاتی از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امسال نیز جشنواره نوزدهم امام رضا(ع) با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان با هر روشی می‌توانند ارادت خود را نشان دهند و در مسابقه شرکت کنند.

محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در گفت‌‌وگو با ایکنا به تشریح برنامه‌های نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: جدول برنامه‌های استانی تهیه و به استان‌ها ارسال شده است. بر اساس این جدول امسال جشنواره خوشنویسی را در بیرجند(خراسان جنوبی)، جشنواره شعر به زبان ترکی را در آذربایجان غربی، جشنواره آواها و نواها را در قزوین، جشنواره فضای مجازی را در سمنان و ... خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا اختتامیه تعدادی از جشنواره‌های هجدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) در دهه کرامت امسال برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌‌های نوزدهمین دوره هم در استان‌ها در حال آماده شدن است و فراخوان آنها اعلام می‌شود.

برازش از پخش 30 برنامه رادیو و تلویزیونی با محور امام رضا(ع) از شبکه دوم سیما، شبکه سیمای خراسان خبر داد و گفت: 10 برنامه به صورت نشست تلویزیونی با حضور خادمان منتخب جشنواره نوزدهم و یکی از متخصصان حوزه مربوطه که آن خادم در آن حوزه برگزیده شده برگزار و در همان برنامه نیز لوح خادمی برتر به هنرمند منتخب اهدا خواهد شد. 10 برنامه نیز با حضور گسترده‌تر خادمان رضوی از طریق سیمای خراسان منتشر و 10 برنامه رادیویی نیز با همین محور پخش خواهد شد.

وی ضمن اعلام رونمایی از آثار هنری مختلف در دهه کرامت سال جاری گفت: آلبوم آواها و کلیپ‌های متعدد ویژه دهه کرامت در این دهه رونمایی می‌شود. همچنین با همکاری شهرداری‌های مختلف کشور آثار نقاشی‌ و تجسمی تولید شده از سوی بنیاد در بیلبوردهای شهری نصب خواهد شد که از جمله این نقاشی‌ها حدیث سلسلةالذهب حسن روح‌الامین است که عید فطر در تهران رونمایی شد.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) اضافه کرد: همچنین طی دهه کرامت برنامه‌هایی هر شب با حضور یکی از هنرمندان برجسته کشور لایو با محور تولیدات هنری مرتبط با امام رضا(ع) پخش می‌شود که این برنامه پس از دهه کرامت هر هفته پخش خواهد شد. برنامه‌های آوای ارادت با محور شعرخوانی برای امام رضا(ع) نیز هر شب برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان این دهه نیز اعلام کرد: این دو گروه سنی می‌توانند به هر نحو که می‌خواهند از جمله نقاشی، شعر، دلگویه، داستان و ... ارادت خود را به امام رضا(ع) نشان دهند و به بهترین آثار نیز هدیه‌ای از سوی ستاد اهدا می‌شود.

برازش در پایان اعلام کرد: امسال هم تمرکز برنامه‌ها در بستر فضای مجازی است. البته با توجه به مطالب منتشر شده امید داشتیم میزان واکسیناسیون بیش از این باشد و بتوانیم حداقل بخشی از برنامه‌ها را حضوری برگزار کنیم و حتی سالن برپایی مراسم را هم پیش‌بینی کرده بودیم که امکان آن فراهم نیست.

انتهای پیام
captcha