امامزادگان؛ کانونی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی
کد خبر: 3977874
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
در پیام خاموشی آمده است:

امامزادگان؛ کانونی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه را مرکز نشر معارف دین و ارائه خدمات اجتماعی دانست و گفت: عشق و محبت به خاندان اهل‌بیت(ع) با هویت و فرهنگ ایرانی عجین است.

خاموشیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی به مناسبت روز ملی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان این اماکن مذهبی را کانونی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به مردم دانست و تأکید کرد: امروز با حماسه بزرگی که شهدای مدافع حرم آفریدند کیست که دیگر نداند این مردم حاضرند جان خود را به عشق اهل‌بیت در طبق اخلاص گذارند و خون‌ها دهند تا چراغی از حرمی خاموش نشود و خشی بر ضریحی نیفتد و چه خوش گفت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی که ما ملت امام حسینیم.

متن پیام به شرح ذیل است:

عشق و محبت به خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام از گذشته‌های دور روزگار به روزگار و قرن به قرن و سال‌به‌سال آن‌چنان با فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی ما عجین شده است که دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به این رابطه عمیق، پرمعنا و ریشه دارد وارد کند. فیض عظیم و پربرکت حاصل از مؤانست، معاشرت و مجالست با فرهنگ و سیره خاندان عصمت و طهارت سبب غنای فرهنگی جامعه دینی ما شده و هرگز از ایران و ایرانی جداشدنی نیست.

امروز با حماسه بزرگی که شهدای مدافع حرم آفریدند کیست که دیگر نداند این مردم حاضرند جان خود را به عشق اهل‌بیت در طبق اخلاص گذارند و خون‌ها دهند تا چراغی از حرمی خاموش نشود و خشی بر ضریحی نیفتد و چه خوش گفت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی که ما ملت امام حسینیم.

این روزها در دهه‌ای پربرکت به سر می‌بریم که کرامتش را از همین فرهنگ غنی کریمان اهل‌بیت علیهم‌السلام وام گرفته و مزین است به نام بلند شمس‌الشموس؛ حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و خواهر گرامی ایشان؛ حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که مرقدهای شریفشان بسیار فراتر از مشهدالرضا و قم المقدسه را روشن و منور کرده است.

بنابر حدیث معروف سلسله‌الذهب معتقدم وجود تکوینی امام رضا و ائمه اطهار(ع) و فرزندانشان از شروط توحید محسوب می‌شود. چه فخر و چه برکتی از این بالاتر که امروز به‌رغم رنگ و روی پریده معنویت در دنیا، جای‌جای میهن اسلامی ما به طفیلی گنبد و گلدسته‌های فرزندان و نوادگان خاندان عصمت و طهارت با توحید و خداشناسی معنا گرفته است. چه جایگاهی به‌غیراز بقاع متبرکه می‌تواند این‌گونه دل‌های مردم را پر از نور معنویت کند. امامزادگان ملجأ و پناهگاه مردم‌اند. هیچ‌کس و هیچ نهادی مردم را مجبور به حضور در حرم امامزادگان نکرده است. اگر جوششی هست و کشش و کوششی همه از برکت این خاندان بزرگ است.

سازمان اوقاف و امور خیریه از اینکه خادم امامزادگان و بقاع متبرکه است به خویش می‌بالد و مفتخر است که با برگزاری مراسم‌هایی همچون ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و جشن ولایت علوی و اجرای برنامه‌هایی همچون آرامش بهاری و نشاط معنوی در ایام نوروز و تابستان و همچنین تأسیس مراکز افق این اماکن مذهبی را به کانونی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به مردم عزیز کشورمان مبدل کرده است.

امامزادگان در کمک به سیل‌زدگان و دستگیری از نیازمندان در ایام شیوع کرونا و برپایی مواکب در مراسم اربعین نقش بی‌بدیلی داشته‌اند که این نقش خصوصاً در بعد اجتماعی در حال پررنگ‌تر شدن است.

روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم ما به‌عنوان روز ملی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نام‌گذاری شده روز بسیار عزیز و فرخنده‌ای است. این‌جانب این روز بزرگ را به تمام دوستداران خاندان عصمت و طهارت و خدام و هیئت‌امنای امامزادگان تبریک می‌گویم.

انتهای پیام
captcha