اجرای طرح‌های خلاقانه قرآنی از سوی دستگاه‌های مرتبط سمنانی
کد خبر: 3979268
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

اجرای طرح‌های خلاقانه قرآنی از سوی دستگاه‌های مرتبط سمنانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار ارائه و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نو و خلاقانه قرآنی از سوی دستگاه‌های مرتبط با این سند برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در این استان شد.

اجرای طرحهای خلاقانه قرآنی توسط دستگاههای مرتبط سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصر روز گذشته، 31 خرداد در نشستی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، سال 1400 را سال پایه برای آغاز چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی دانست و افزود: دستگاه‌های فعال در امور قرآنی از جمله اوقاف و امور خیریه نقش مهمی در اجرایی شدن این سند دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح و دقیق سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان شرایط خوبی دارد گفت: این سند می‌تواند در آینده سمنان را به یکی از استان‌های تأثیرگذار در فعالیت‌‌های قرآنی تبدیل نماید.

فلاح با تأکید بر استقبال و عزم استاندار سمنان برای حمایت از اجرایی شدن مفاد این سند یادآور شد: در سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان وظایف دستگاههای مختلف فرهنگی و مؤثر در امور قرآنی مشخص و تعیین شده و این دستگاه‌ها باید در این زمینه نقش فعال و موثری ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار ارائه و اجرای طرحها و برنامه‌های نو و خلاقانه قرآنی توسط دستگاه‌های مرتبط با این سند برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در این استان شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با تقدیر از تدوین و تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی، آمادگی این اداره کل را برای همکاری در این خصوص اعلام کرد.

تدینی سند مذکور را نقطه عطفی در فعالیت‌های قرآنی استان دانست و گفت: معاونت فرهنگی و مسوول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مأمور پیگیری و اجرای مفاد این سند در این اداره کل هستند.

مجتبی نورمحمدی، مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بر مفاد و اهمیت این سند تأکید کرد و گفت: با توجه به رسالت اوقاف و امور خیریه در مباحث مربوط به حفظ قرآن، مسایل تربیتی و آموزشی و نیز موقوفات قرآنی اجرایی شدن سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha