سرود؛ یکی از مهمترین قالب‌های گفتمان‌سازی هنری
کد خبر: 3979272
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

سرود؛ یکی از مهمترین قالب‌های گفتمان‌سازی هنری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان سرود را یکی از مهمترین قالب‌های گفتمان‌سازی هنری برشمرد و افزود: در قالب سرود می‌توان مفاهیم پیچیده را به زبان ساده منتقل کرد و با این نگاه رواق سرود فضایی در مسجد است که کشف و تقویت استعدادهای جوان در حوزه سرودهای مذهبی و انقلابی را برعهده دارد.

سرود؛ مهمترین قالب‌ گفتمان‌سازی هنری

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، امروز، 1 تیر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع)، اجرای برنامه‌های شاد برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهرها و روستاها را از مهمترین برنامه‌‍‌های دهه کرامت برشمرد.

وی سرود را یکی از راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان دانست و افزود: سرود با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار است و می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کرد.

موسوی سرود را یکی از مهمترین قالب‌های گفتمان‌سازی هنری برشمرد و افزود: در قالب سرود می‌توان مفاهیم پیچیده را به زبان ساده منتقل کرد و با این نگاه رواق سرود فضایی در مسجد است که کشف و تقویت استعدادهای جوان در حوزه سرودهای مذهبی و انقلابی را برعهده دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان با تأکید بر اینکه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد کانون‌های فهما مشارکت بیشتری داشته باشند، افزود: مدیران گروه‌های سرود با همکاری مدیران کانون‌های مساجد آثار خود را در رواق سرود در طرح ملی ایران قوی و سایر طرح‌های ابلاغی از سوی ستاد در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری کنند.

وی گفتمان‌سازی مفاهیم دینی با زبان هنر و افزایش استفاده از محصولات هنری دین محور و جاذبه‌آفرینی در مساجد را از اهداف رواق سرود دانست و اظهار کرد: کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های هنری بچه‌های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این رشته نیز از دستاورد های مهم این رواق به شمار می‌روند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سرود را بیانگر فرهنگ و برآمده از عمق دل و جان مردم دانست و افزود: استان به ویژه شهرستان سمنان در زمینه سرود از وضعیت مطلوبی برخوردار است و می‌ توان از این ظرفیت برای تقویت گروه‌های سرود در سایر نقاط استان نیز بهره مند شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان در دهه کرامت امسال نیز برنامه‌های مختلفی دارند گفت: اجرای سرود میدانی در مناطق مختلف شهر سمنان یکی از مهمترین برنامه‌های دهه کرامت است که مورد استقبال بسیار از مردم سطح شهر قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha