میزبانی سمنان در جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در سال ۱۴۰۰
کد خبر: 3979573
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

میزبانی سمنان در جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی رضوی سال ۱۴۰۰ در سمنان برگزار می‌شود.

میزبانی سمنان در جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در سال ۱۴۰۰

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته، 1 تیر در مراسم اختتامیه مجازی اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) که به میزبانی سمنان برگزار شد گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی رضوی نیز امسال با مشارکت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و همکاری دستگاهها و ارگانهای استانی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فراخوان و چگونگی برگزاری این جشنواره به زودی منتشر و ابعاد این جشنواره مشخص می‌شود اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی از حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و نیز معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و گفت: اولین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و هنرمندان از برگزاری این جشنواره استقبال خوبی کردند.

وی با اشاره به ارسال بیش از 150 اثر و راهیابی 77 اثر به مرحله داوری افزود: برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره مذکور اتاق فکری با مشارکت هنرمندان و فعالان هنری در سمنان تشکیل و فعالیت داشت.

فلاح با تبیین اهمیت و تأثیرگذاری هنرهای مفهومی یا نو در ارائه آثار و انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان افزود: هنرمندان با مشارکت و ارائه آثار خود در قالب هنرهای مدرن ارادت خود را به آستان مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ابراز کردند و آثار خوبی نیز در این زمینه ارائه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) یادآور شد: تولید فیلم‌های کوتاه در خصوص ابعاد اهمیت و انواع هنرهای مفهومی و نیز شناسایی هنرمندان در کشور از دیگر آثار مثبت برگزاری این جشنواره به میزبانی سمنان بود.

همچنین در آیین اختتامیه این جشنواره که سه‌شنبه شب به صورت مجازی برگزار شد شش تن از برترین‌های جشنواره مذکور معرفی و جوایزی نقدی و لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره به صاحبان این آثار تعلق گرفت.

انتهای پیام
captcha