راه‌اندازی پارک‌ اقتصاد دیجیتال در سمنان
کد خبر: 3982494
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

راه‌اندازی پارک‌ اقتصاد دیجیتال در سمنان

استاندار سمنان از افتتاح پارک‌ اقتصاد دیجیتال در آینده‌ای نزدیک در سطح استان خبر داد و افزود: این‌ پارک به منظور پشتیبانی از مشاغل نو و توسعه آن تشکیل خواهد شد.

ایجاد پارک‌اقتصاد دیجیتال در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار، عصر روز گذشته، 15 تیر در جلسه شورای مهارت در سالن یادگار امام(ره) با اشاره به برخی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان گفت: صنعت و‌معدن ، دو وجه توسعه قالب استان است که در این راستا علیرغم‌ همه این ظرفیتها و توانمندی‌ها، اما همچون سراسر کشور چالشهای جدی و مهم در مسیر توسعه استان سمنان است.

وی بر لزوم ارائه آموزش و استمرار آن از یادگیری بعنوان یک‌ فرآیند مستمر و همیشگی تاکید کرد و افزود: قطع ارتباط فارغ‌التحصیلان با مراکز دانشگاهی امر ناپسند است که بر این اساس باید تلاش کنیم تا ارتباط دانشجویان با دانشگاه‌ها و آموزش به عنوان یک فرآیند همیشگی نهادینه شود.

استاندار سمنان با اشاره به سرعت فناوری و انجام تغییرات در دانش و علم بشری بر ضرورت بروز رسانی علمی اساتید و دانشجویان تاکید کرد و گفت: مهارت‌آموزی عاملی مهم در برقراری فرآیند یادگیری است که متاسفانه اولیاء دانش‌آموزان از همان ابتدای تحصیل فرزندانشان آنان را به تلاش بمنظور فعالیت در مشاغلی مانند پزشکی و مهندسی تشویق می‌کنند و کمتر مشاهده گردیده که تفکر تربیت تکنسین و نیروی ماهر مد نظر قرار گیرد.

آشناگر با اشاره به نیاز شدید صنایع کشور به نیروی ماهر و تکنسین، بر ضرورت افق گشایی جدید در آموزش دانشگاهها و انجام نیاز سنجی آموزشی در این مراکز تاکید کرد.

مقام عالی استان با اشاره به انتشار برخی آمارها از اختلاف زیاد تعداد دانشجویان دوره‌های کاردانی نسبت به مقطع دکتری اظهار تاسف کرد و گفت : اینگونه آمارها بسیار دردناک‌ است و چنانچه تغییر نگرشی ایجاد نشود ، در آینده تبدیل به آفت خواهد شد.

به گفته وی؛ یک جامعه‌ پویا و صنعتی باید نیروی فنی و به اصطلاح آچار به دست تربیت کند و لذا تحصیلات تکمیلی باید متناسب با نیاز جامعه باشد که در این راستا  نداشتن ابزارهای آموزشی بروز در برخی دانشگاهها بعنوان یک‌معضل در جامعه آموزشی است.

استاندار با انتقاد از فقدان ارزشیابی دقیق در نظام آموزشی اظهار کرد: متاسفانه استقبال خوبی از بازخوردهای نظام آموزشی نمی‌شود و لذا باید در این زمینه فکری جدی صورت گیرد.

رئیس شورای مهارت استان، نداشتن بانک اطلاعاتی قوی و بروز از اساتید و نیروهای توانمند در امر آموزش را به عنوان یکی از نقاط ضعف اصلی مراکز فنی و حرفه‌ای دانست و بر ضرورت ایجاد این بانک تأکید کرد.‌

وی از استقرار مراکز جوار کارگاهی در مجاورت مراکز صنعتی بزرگ استان ابراز خرسندی کرد و گفت: در دوره فعلی و بخاطر برخی مشکلات‌ مالی و تحریم‌ها ، بهترین فرصت برای تکمیل آموزش و توجه صنعت به این امر مهم است.

آشناگر خواستار پیوند مراکز آموزشی سطح استان با مراکز فنی و حرفه‌ای شد و گفت: بخش عمده‌ای از اقتصاد دنیا متکی به مباحث روز و علوم دیجیتال است و لذا باید به این بخش مهم‌ در سطح استان نیز توجه جدی بعمل آمده و بدین منظور برنامه‌ریزی کرد.

استاندار از افتتاح پارک‌اقتصاد دیجیتال در آینده‌ای نزدیک در سطح استان خبر داد و افزود: این‌پارک به منظور پشتیبانی از مشاغل نو و توسعه آن تشکیل شده و لازم است تا تدابیر و تمهیدات لازم جهت افتتاح و بهره برداری مناسب از این مجموعه به انجام رسد.‌

آشناگر ایجاد کارخانه‌های نوآوری را یک اقدام موثر در استان دانست و بر ضرورت توسعه آموزش و کارآفرینی در سطح ادارات تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha