فعالیت 107 مرکز مثبت زندگی در لرستان
کد خبر: 3985073
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

فعالیت 107 مرکز مثبت زندگی در لرستان

مسئول مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی لرستان با اشاره به فعالیت 107 مرکز مثبت زندگی در استان، گفت: در فاز اول تعداد 40 هزار خانوار به عضویت این مرکز درآمده‌اند و در فاز دوم بقیه افراد خدمت‌گیرنده سازمان بهزیستی که پشت نوبت دریافت خدمات هستند به عضویت این مراکز درمی‎آیند.

فعالیت 107 مرکز مثبت زندگی در لرستان /اعظم کریمی‌آرا، مسئول مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به ارائه خدمات متمرکز در مراکز مثبت زندگی، گفت: 107 مرکز مثبت زندگی در سطح استان لرستان اعم‌ از مناطق شهری و روستایی فعالیت می‎کنند و در این مراکز 22 خدمت در سطح اولیه در حوزه‌های پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی به مددجویان ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه این تعداد مرکز مثبت زندگی که در استان لرستان فعالیت دارند 40 هزار خانوار را تحت پوشش دارند، افزود: از این تعداد مرکز، 29 مرکز در شهرستان خرم‎آباد مستقر هستند که 23 مرکز آن شهری و شش مرکز نیز روستایی است.

رئیس اداره فناوری بهزیستی لرستان با بیان اینکه راه‌اندازی این مراکز دسترسی جامعه هدف به خدمات سازمان بهزیستی را تسهیل کرده و از سردرگمی مراجعان برای رفع مشکلات‌شان می‌کاهد، اضافه کرد: از نکات مثبت راه‌اندازی این مراکز کاهش ترددهای غیر ضروری مددجویان و الکترونیکی شدن خدمات سازمان بهزیستی است.

کریمی با اشاره به خدمات اجتماع‌محور و محله‌محور مراکز مثبت زندگی، ادامه داد: مراکز مثبت زندگی در راستای اهداف «گام دوم انقلاب» و بر اساس توسعه مأموریت‌ها و ضرورت توسعه خدمات عدالت‌محور و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی بر اساس بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اصول خانواده‌محوری، محله‌محوری و تخصص‌محوری حوزه مددکاری در بستر الکترونیک و فناوری اطلاعات شکل گرفته ‌است.

وی با بیان اینکه در فاز اول تعداد 40 هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی لرستان به عضویت این مرکز درآمده‌اند، افزود: در فاز دوم بقیه افراد خدمت‌گیرنده سازمان بهزیستی که پشت نوبت دریافت خدمات هستند به عضویت این مراکز درمی‎آیند.

مسئول کمیته مثبت زندگی استان لرستان با بیان اینکه تأکید این مراکز بر آموزش به‌ویژه آموزش مهارت‌های زندگی به جامعه هدف سازمان بهزیستی اعم‌ از معلولان، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار، کودکان و سالمندان است، گفت: با توجه به تخصصی بودن سازمان بهزیستی و مددکار محور بودن طرح مراکز مثبت زندگی از افراد متخصص و با آگاهی و دانش بالا و دارای مدارک تحصیلی مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط با سازمان بهزیستی جهت همکاری و بهره‌مندی از تجارب آنها در این مراکز استفاده شده است.

کریمی در رابطه با تعریف 22 خدمت برای مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: خدمات این مراکز عبارت‌ است از تشکیل پرونده، مصاحبه‌های اولیه، خدمات غربالگری شنوایی و بینایی، جذب حمایت خیرین و معتمدین، آموزش و خدمات اجتماع‌‌محور و محله‌محور ؛ و در یک کلام هدف از راه‌اندازی این مراکز این است که یک بهزیستی کوچک در هر محله داشته باشیم و خدمات مورد نیاز در نزدیک‌ترین محل زندگی مددجویان ارائه شود و از رفت‌وآمدهای غیرضروری مددجویان به ادارات بهزیستی جلوگیری شود. همچنین کیفیت خدمات، تکریم ارباب‌رجوع و دسترسی آسان به خدمات از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی است.

انتهای پیام
captcha