برنامه‌ وزارت علوم برای برگزاری دو رویداد قرآنی تا پایان سال
کد خبر: 3985221
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
رشید جعفرپور بیان کرد:

برنامه‌ وزارت علوم برای برگزاری دو رویداد قرآنی تا پایان سال

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به شروع فرایند اجرایی سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه امسال میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز هستیم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره قرآنی وزارت علوم و جشنواره ملی صورت گرفته است.

رشید جعفرپور رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به آغاز فرایند اجرایی سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: مرحله دانشگاهی این جشنواره در حال حاضر در دانشگاه‌های مختلف شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه در تمامی بخش‌ها به پایان برسد.

وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری آزمون کتبی بخش معارفی اشاره و اظهار کرد: مقرر بود آزمون بخش کتبی روز 28 تیرماه برگزار شود که یک هفته قبل از فرارسیدن این زمان، ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال و در آن، زمان جدید آزمون، 18 مردادماه اطلاع‌رسانی شده است.

جعفرپور افزود: در بخش‌هایی همچون بخش ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و ... همچنان زمان برای دریافت آثار وجود دارد. کار دریافت آثار در دبیرخانه مرحله سراسری صورت می‌گیرد. امسال و در سی و ششمین دوره دبیرخانه مرحله سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقرار یافته و حکم ریاست جشنواره برای رئیس این دانشگاه نیز صادر شده است.

جعفرپور در مورد زمان برگزاری مرحله سراسری این جشنواره نیز بیان کرد: بر اساس آنچه در آیین‌نامه آمده، مقرر بود تا مرحله سراسری در مهرماه برگزار شود اما با توجه به شرایط به وجود آمده، ‌به احتمال زیاد در هفته قرآن و عترت در دانشگاه (18 تا 24 آبان) برپا خواهد شد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه نحوه برگزاری مرحله سراسری متأثر از باز شدن یا تعطیلی دانشگاه‌ها در ترم تحصیلی جدید خواهد بود، گفت: سناریوهای مختلفی برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است، اگر امسال دانشگاه‌ها باز شود مرحله سراسری جشنواره سی و ششم به صورت حضوری برگزار می‌شود و اگر دانشگاه‌ها تعطیل باشد به یکی از دو روش غیرحضوری یا نیمه‌ حضوری برپا خواهد شد.

جعفرپور به میزبانی وزارت علوم از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به میزبانی مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، باید به زمان‌بندی جشنواره‌های داخلی سایر دستگاه‌های دانشگاهی همچون وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و ... نیز توجه کنیم. اگر جشنواره‌های این دستگاه‌ها همزمان با جشنواره وزارت علوم برگزار شود، زمان‌بندی جشنواره ملی نیز مشخص‌تر شده و در موقعیت بهتری برگزار خواهد شد.

وی از انتخاب دانشگاه میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز خبر داد و افزود: بر همین اساس دانشگاه قم به عنوان میزبان و رئیس این دانشگاه نیز به عنوان رئیس جشنواره معرفی شده است. همچنین جلسات شورای سیاست‌‌گذاری جشنواره نیز در زمان‌های مقرر برگزار شده است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد نحوه برگزاری جشنواره ملی نیز بیان کرد: در این زمینه هم تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و با توجه به متغیر بودن شرایط، تا کنون زمان خاصی برای اجرای مرحله ملی اعلام نکرده‌ایم و پس از مشخص شدن شرایط این زمان اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha