پرداخت ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به توانیابان میاندوآب
کد خبر: 3985781
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

پرداخت ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به توانیابان میاندوآب

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب‌ گفت: در یک سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی و توانمندسازی به توانیابان میاندوآب پرداخت شده است.

ارسالی| پرداخت ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به توانیابان میاندوآبعلی کریمی، رئیس اداره بهزیستی میاندوآب‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اشتغال توانیابان این شهرستان، اظهار کرد: کمک به اشتغال و توانمندسازی معلولان از جمله اولویت‌های مهم بهزیستی استان است که در این راستا در یک سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی و توانمندسازی به توانیابان میاندوآب پرداخت شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از اشتغال این افراد، حمایت از کارفرمایانی است که از معلولان به‌عنوان نیروی کار در مجموعه خود استفاده کنند که در این صورت حق بیمه کارفرمایان به مدت ۹ سال از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب ادامه داد: در سال گذشته ۴۵ نفر از کارفرمایان نسبت به استخدام تعدادی از معلولان شهرستان اقدام کرده بودند که برای این منظور ۸۷۰ میلیون ریال بایت حق بیمه آنها پرداخت شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که در سال گذشته کرونا به وضعیت معیشتی و شغلی بسیاری از افراد آسیب وارد کرد برای حمایت از افراد تحت پوشش و مدیران مهدهای کودک آسیب‌دیده از کرونا شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرد.

کریمی گفت: علاوه بر این تسهیلات کرونایی ستاد اجرایی امام(ره) و بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال هم کمک بلاعوض به مددجویان آسیب‌دیده از کرونا اهدا کرد.

وی یادآور شد: حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات مهم بهزیستی است که در یک سال گذشته بیمه تأمین اجتماعی ۱۱۸ زن سرپرست خانوار به ارزش دو میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال پرداخت شد.

انتهای پیام
captcha