حمله داعش به نیروهای ارتش عراق در مرز عربستان
کد خبر: 3985871
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

حمله داعش به نیروهای ارتش عراق در مرز عربستان

منابع عراقی از حمله تکفیری‌ها به نیروهای ارتش و حشد العشائری در دورترین نقطه استان الانبار و در نزدیکی مرز عربستان خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تسنیم، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه از حمله داعش به نیروهای عراقی در مرز با عربستان سعودی خبر داد.

این منبع بیان کرد: تروریست‌های داعش به نیروهای عراقی در «الرطبه» در مرز با عربستان حمله کردند. این حمله با سلاح میان برد انجام شده است و طی آن یک پست امنیتی در منطقه «الطبعات» از توابع شهرستان «الرطبه» در دورترین نقطه غرب استان الانبار از سوی داعش هدف قرار گرفت.

منبع امنیتی عراق ادامه داد: در این حمله داعش دو نفر از نیروهای امنیتی عراقی کشته شدند. همچنین یک نفر از نیروهای حشد العشائری هم کشته شد.

منبع عراقی افزود: در این حمله داعش همچنین دو نفر از نیروهای ارتش عراق به شدت زخمی شدند و به بیمارستان الرطبه منتقل شدند.

منبع مذکور تصریح کرد: در جریان درگیری رخ داده با تکفیری‌ها، یکی از تروریست‌های داعش کشته شده است.

دستگیری سرکرده داعش در موصل

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق امروز جمعه از دستگیری یکی از سرکرده‌های داعشی در موصل خبر داد که در عراق و سوریه فعال بوده است.

موفقیت طرح امنیتی در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی اعلام کرد: طرح امنیتی عید قربان در دیالی با موفقیت انجام شد و هیچ مورد امنیتی رخ نداد.

وی از برقراری امنیت در مناطق تحت کنترل حشد شعبی در دیالی خبر داد و اینکه هزار رزمنده در طرح امنیتی مشارک کرده‌اند.

از سوی دیگر«عباس صروط» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد: نبرد با جنایتکاران داعشی بُعد اطلاعاتی دارد. برخی اطلاعات از قصد داعش برای انجام حملاتی حکایت دارد.

وی افزود: برنامه «پگاسوس» در زمره برنامه‌های جرایم الکترونیکی است. وزارت خارجه باید نقش فعالی در قبال این برنامه جاسوسی اسرائیلی داشته باشد.
انتهای پیام
captcha