درس‌ مهم غدیر آینده‌نگری و اکمال امور است
کد خبر: 3987351
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

درس‌ مهم غدیر آینده‌نگری و اکمال امور است

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از غدیر به عنوان نقطه عطف اتصال امامت ونبوت دانست و گفت: آینده‌نگری و اکمال امور، درس‌های مهم غدیر هستند.

درس‌ مهم غدیر آینده‌نگری و اکمال امور است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌رضا تقوی،رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور صبح امروز 8 مرداد در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی سید الشهدا (ع) حسن آباد دامغان با بیان اینکه غدیر به عنوان نقطه عطف اتصال امامت و نبوت است گفت: غدیر عید امامت، ولایت و نشان از ارادت مسلمانان و شیعیان به صاحب غدیر دارد.

وی با بیان اینکه جریان‌های انحرافی در دوران رسول الله (ص) و حضرت علی (ع) سعی کردند تا غدیری وجود نداشته باشد تا از پشت به اسلام خنجر بزنند اما موفق نشدند، یادآور شد: خطبه غدیر بیشتر از گذشته مورد توجه همگان قرار گیرد زیرا غدیر یک مکتب است که باید از این رویداد درس بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه غدیر به ما آموخت کار را نیمه تمام رها نکنیم و نمونه بارز آن نیز رسول الله (ص) بودند که جانشین خود را برای اکمال دین تعیین کردند، افزود: کسانی که کارهای خود را رها می‌کنند و ناامید هستند از غدیر درس نگرفته‌اند حال آنکه آینده‌نگری و اکمال امور درس‌های مهم غدیر محسوب می‌شود.

تقوی آینده‌نگری و برنامه‌ریزی را از جمله محورهای مهم درس‌های غدیر به مردم برشمرد.

یادآور می‌شود مجتمع فرهنگی مذهبی سید الشهدا (ع) روستای حسن‌آباد در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع شامل سالن اجتماعات، حسینیه، رواق و… با کمک خیران ساخته شده این روستا در ۲۵ کیلومتری جنوب دامغان ۲۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام
captcha