عدم برگزاری آیین نخل‌گردانی در سمنان
کد خبر: 3991759
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

عدم برگزاری آیین نخل‌گردانی در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آئین سنتی نخل گردانی در محرم امسال برگزار نمی‌شود، گفت: برنامه‌هایی که احتمال شیوع کرونا در آن برود، برگزار نخواهند شد.

عدم برگزاری آیین نخل‌گردانی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، امروز 28 مرداد در جمع خبرنگاران به صورت مجازی با اشاره به رعایت خوب هیئات‌ عزاداری در زمینه مسائل بهداشتی، گفت: هیئات‌، مساجد و عزاداران و در مجموع جامعه مذهبی استان، با رعایت مسائل بهداشتی و ابلاغی نشان دادند که از چه میزان فهم اجتماعی و درایتی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در مراسمی که می‌شد پروتکل‌ها رعایت شود، به خوبی این کار انجام شده اما در مراسمی که الزام و ماهیت آن تجمع است، ممنوعیت‌هایی وجود دارد که در این راستا از جمله این مراسم باید به مراسم سنتی نخل‌گردانی در استان اشاره کرد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه هیئات‌ مذهبی بیش از ۸۵ درصد شیوه نامه‌های ابلاغی بهداشتی را رعایت کردند و نشان دادند که بهانه‌ای دست دشمنان نداده و همچنین موضوع سلامت برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: آمارها و بازرسی‌ها نیز اذعان دارند که رعایت فعالان مذهبی تا چه اندازه بوده و هیئات‌ استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت یک الزام مد نظر خود قرار داده‌اند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان، امنا، خادمان و عزاداران هیئات‌ مذهبی استان در زمینه رعایت فاصله‌گذاری و مسائل بهداشتی، متذکر شد: جامعه مذهبی استان با هوشیاری جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی معاندان را گرفته و نشان دادند که از بصیرتی مثال‌زدنی برخوردار هستند که باید از آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha