مکتب عاشورا احیاگر روح مقاومت است
کد خبر: 4002041
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

مکتب عاشورا احیاگر روح مقاومت است

امام‌جمعه دامغان با بیان اینکه مکتب کربلا، زنده‌کننده روح مقاومت است، افزود: در این راستا با تأسی از مکتب کربلا و مقاومت توانستیم با مستکبران در جهان مقابله کنیم.

ماندگاری پیام‌رسانی اهل بیت، از طریق هنر افزون می‌گردد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان، امروز 11 مهرماه در مراسم اختتامیه سوگواره استانی حسینی با بیان اینکه در قالب هنر پیام امام حسین(ع) به جامعه منتقل شود، گفت: ماندگاری پیام‌رسانی اهل بیت عصمت و طهارت از طریق هنر افزون می‌گردد.

وی افزود: هنرمندان تعزیه‌خوان باید در هنر خود جلوه‌های عاطفی و حماسی را مورد توجه قرار دهند و آن را به جامعه منتقل کنند.

امام‌جمعه دامغان با بیان اینکه هنر تعزیه هنری فاخر است که باید این هنر ارتقا پیدا کند اظهار کرد: هنرمندان تعزیه خادمان مکتب حسین بن علی(ع) هستند و به این خادمی خود در کسوت تعزیه خوانی افتخار کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان متذکر شد: مکتب کربلا، زنده‌کننده روح مقاومت است که در این راستا با تاسی از مکتب کربلا و با مقاومت توانستیم با مستکبران در جهان مقابله کنیم.

یادآور می‌شود، سوگواره استانی حسینی تعزیه با شرکت هشت گروه تعزیه‌خوان از شهرهای استان به مدت پنج روز به میزبانی تالار همایش‌های منوچهری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان اجرا شد که با رأی هیئت داوران شش نفر در نقش‌های متفاوت به عنوان برتر شناخته شدند و لوح تقدیر سوگواره به آنان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha