راه‌اندازی «کد پاسخ سریع» جهت جذب صدقات در سمنان
کد خبر: 4006643
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

راه‌اندازی «کد پاسخ سریع» جهت جذب صدقات در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از زمینه جلب مشارکت‌ها و دریافت کمک‌ها از طریق «کد پاسخ سریع یا QR» برای انواع صندوق‌های صدقات در استان خبر داد.

راه‌اندازی «کد پاسخ سریع» جهت جذب صدقات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی بحیرایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، امروز، 28 مهرماه به در جمع خبرنگاران گفت: کد QR در قالب برچسب توسط نیروهای مشارکت‌های مردمی این نهاد بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین انجام می‌شود افزود:  کمیته امداد استان درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با تاکید بر اینکه ۷۵ هزار صندوق صدقه کوچک خانگی و ۱۰ هزار صندوق صدقه در معابر، اماکن عمومی واردات استان وجود دارد افزود: یکی از مهم‌ترین کاربردهای «کد پاسخ سریع» ذخیره اطلاعات تماس است.

وی کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را از مزیت‌های پرداخت صدقه از طریق «کد پاسخ سریع» برشمرد و افزود: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند با نصب «اسکنر بارکد» در تلفن همراه هوشمند خود به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

بحیرایی یادآور شد: از این‌ پس کلیه مساعدت‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن «کد پاسخ سریع» نصب‌شده بر روی صندوق‌ها و همچنین بنرهای نصب‌شده در معابر و ادارات خواهد بود و نیازی به نصب فیزیکی صندوق کوچک نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به امکان اختصاص لینک پرداخت صدقات از طریق «کد پاسخ سریع» به هر شخص، اظهار کرد: با اجرای این طرح این امکان مهیا شد که هر فرد دارای یک لینک پرداخت اختصاصی شود تا با داشتن رمزینه اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌ آسانی به پرداخت صدقه و یا سایر سرفصل‌های دیگر اقدام کند.

انتهای پیام
captcha