پیشنهاد ۱۸ طرح قرآنی در قالب سند توسعه ۱۰ ساله در سمنان
کد خبر: 4006678
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

پیشنهاد ۱۸ طرح قرآنی در قالب سند توسعه ۱۰ ساله در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تصویب ۱۸ طرح قرآنی و ارائه به استانداری برای تخصیص اعتبار مورد نیاز به این طرح‌ها در قالب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان خبر داد.

پیشنهاد 18 طرح قرآنی در قالب سند توسعه 10 ساله در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 28 مهرماه در نشست کمیته بررسی طرح‌های قرآنی سند توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان از پیشنهاد 18طرح قرآنی در قالب سند توسعه 10 ساله برای تصویب اعتبار به مسئولان استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها متناسب با ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط تدوین شده است.

وی افزود: این طرح‌ها نیاز به اعتبارات سنگین ندارد و در توان سیستم اجرایی و برنامه‌ریزی استان پیشنهاد شده و به گونه‌ای است که امکان تخصیص اعتبار داشته باشند و بر اساس تقسیم کار بین دستگاه‌های مرتبط ارائه شده است.

فلاح از توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان به خروجی کار توجه ویژه دارند و از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به مصوبات و نتایج نشست‌های این کمیته گفت: بر اساس برنامه، توسعه و ترویج جلسات خانگی قرائت قرآن توسط سپاه، توسعه برنامه‌های طرح تلاوت تربیت قاری قرآن به کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقات قرآنی و فعال کردن امامزاده‌ها و مکان‌های در اختیار برای امور قرآنی به اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی فعال کردن مؤسسات قرآنی به تبلیغات اسلامی، توسعه جلسات تفسیر قرآن به حوزه‌های علمیه، انجام فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی به صدا و سیما و مسایل مربوط به ساماندهی فعالیت‌ها، ایجاد برنامه‌های انگیزشی و حمایت از مؤسسات قرآنی وابسته توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه برای بررسی طرح‌های قرآنی چهار جلسه توسط این کمیته برگزار شده است، یادآور شد: در این نشست‌ها به صورت عمومی و اختصاصی به بررسی و تدوین این طرح‌ها پرداخته شد.

وی با اشاره به تدوین سند 10 ساله توسعه فعالیت‌های قرآنی استان گفت: امسال اولین سال اجرای این سند است که در این راستا با کار و برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده و اجرای این سند که کار جدیدی است شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه قرآن استان سمنان باشیم.

انتهای پیام
captcha