خدمت‌رسانی چهار مرکز مثبت زندگی به سمنانی‌ها
کد خبر: 4006687
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

خدمت‌رسانی چهار مرکز مثبت زندگی به سمنانی‌ها

مدیر بهزیستی سمنان با بیان اینکه این شهرستان مجموعاً ۲۳۰ خانواده مستمری بگیر دارد، گفت: دو کلینیک مددکاری خانواده در مجموعه بهزیستی شهرستان و چهار مرکز مثبت زندگی به خانواده‌های سمنانی خدمت‌رسانی می‌کند.

خدمت رسانی چهار مرکز مثبت زندگی به سمنانی‌ها

به گزارش ایکنا از سمنان، مژگان دلشاد، رئیس بهزیستی سمنان، امروز، 28 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: طی شش‌ ماهه اول سال جاری ۱۰۷ معلول از خدمات تعیین نوع و شدت معلولیت موسوم به آی سی اف بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه مستمری ویژه معلولان نیز طی این بازه زمانی به ۱۶۶ نفر در سطح شهرستان سمنان پرداخت شده است، اظهار کرد: جهت توانمندسازی معلولان شهرستان سمنان و در راستای ترویج خدمات اشتغال بهزیستی در نیم سال اول سال جاری ۲۰ نفر از این قشر به بانک‌ها معرفی شدند تا از تسهیلات ویژه طرح‌های اشتغال بهره‌مند شوند.

رئیس بهزیستی سمنان یادآور شد: پنج کارگاه حرفه‌آموزی تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان به مددجویان آموزش می‌دهد که در این راستا هشت مرکز روزانه خدمات حرفه آموزشی و مهارت‌های زندگی به صورت مجازی به داوطلبان خدمات آموزشی ارائه می‌کند تا بتوانیم در راستای توانمند سازی معلولان گام‌های خوبی برداریم.

دلشاد ادامه داد: کمک هزینه کاشت حلزون به ۱۵ توان خواه شهرستان سمنان طی شش ماهه نخست سال اول سالجاری پرداخت شده که طی این بازه زمانی ۲۰ پرونده اشتغال مددجویان بهزیستی در شهرستان نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در نیم سال اول امسال ۱۱۰ نفر توان‌خواه برای ارائه خدمات توان پزشکی خدماتی مراجعه کردند که بر این اساس ۳۰ پرونده طی شش ماه نخست سال جاری در کمیسیون بینایی تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم اقدامات بعدی را برای معلولان صورت دهیم.

مدیر بهزیستی سمنان در پایان افزود: این شهرستان مجموعاً ۲۳۰ خانواده مستمری بگیر دارد، گفت: دو کلینیک مددکاری خانواده در مجموعه بهزیستی شهرستان و چهار مرکز مثبت زندگی به خانواده‌های سمنانی خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
captcha