بستری شدن 23 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان
کد خبر: 4007089
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

بستری شدن 23 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در 24 ساعت گذشته (از 28 تا 29 مهرماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 23 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید 19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

بستری شدن 23 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 30 مهرماه در خصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در این استان، گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 45 هزار و 777 مورد مثبت بیماری کرونا براساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی سی آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 23 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید 19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 10 هزار و 109 نفر رسیده است، گفت: 35 هزار و 668 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به هشت هزار و 964 نفر رسید.

همچنین رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون 57 هزار مراجعه با علائم کرونا به مراکز درمانی را شاهد بوده‌ایم و 23 هزار بیمار قطعی کرونا در شاهرود و میامی شناسایی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ابتدای شیوع کرونا تاکنون 66 هزار تست پی سی آر فقط در شهرستان‌های شاهرود و میامی گرفته شده است، یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک از خانه تا خانه و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است که عموم مردم باید آن را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha