شب شعر «کرامت سبز» برگزار شد
کد خبر: 4012865
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

شب شعر «کرامت سبز» برگزار شد

آیین شب شعر «کرامت سبز» به مناسبت ایام میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور پیرغلامان، ستایشگران، شعرای آیینی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و همچنین مشتاقان شعر و ادب در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و در ادامه خادم‌القرآن عباس سلیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، ضمن خیر مقدم و عرض تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت سیدالکریم (ع)، گفت: طبق آیات قرآن کریم، نعماتی که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده غیر قابل شمارش است که از این میان، ذوق و قریحه یکی از ویژه‌ترین نعمات خداوند به اهل شعر و ادب است.

سلیمی اظهار داشت: این ذوق و قریحه توفیقی است که از جانب پروردگار عنایت شده که اهل شعر با سرودن اشعار نغز از حریم قرآن و ولایت دفاع کنند و با ارائه هنرمندانه این آثار در جامعه در حقیقت مروج فرهنگ و معارف الهی باشند.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین میرزامحمدی به ایراد سخنرانی در خصوص سیره ائمه اطهار (ع) و مظلومیت خاندان رسول الله (ص) در طول تاریخ و همچنین جایگاه و اهمیت شعر در فرهنگ اهلبیت عصمت و طهارت پرداخت.

در ادامه این محفل تعدادی از شعرای آئینی با شعرخوانی در مدح حضرت سیدالکریم (ع) و جایگاه والای این نواده پاک امام حسن مجتبی (ع) در ایام ولادت آن حضرت، عرض ارادتی خالصانه به محضر حضرتش داشتند.

آقایان کلامی زنجانی، قاسم صرافان، امید مهدی‌نژاد، دکتر نسیمی، رحیم چهر‌ه‌خند و خانم‌ها سمانه رحیمی، سمیه مومنی، فاطمه نانی‌زاد از شعرایی بودند که در این محفل شعرخوانی کردند.

گفتنی است؛ در این محفل نورانی ذاکرین آل‌الله (ع)، سعید حدادیان و علی فراهانی در مدح و منقبت حضرت سیدالکریم (ع) به مدیحه خوانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha