اربعین زمینه‌ساز ظهور است
کد خبر: 4014234
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

اربعین زمینه‌ساز ظهور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین زمینه‌ساز ظهور است، گفت: پیاده‌روی اربعین صرفاً پدیده با حضور شیعیان نیست بلکه یک کنگره بین‌المللی فرا دینی و فرامذهبی است که به آزادگی انسانها مرتبط می‌شود.

اربعین زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته 26 آبان در مراسم تقدیر از فعالان هیئات‌ مذهبی شهرستان شاهرود و برگزار کنندگان پیاده روی اربعین گفت: برگزاری پیاده‌روی نمادین اربعین نماد حضور مردم در استان سمنان بود که در این راستا در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرگاه کاری را با محوریت مردم انجام دادیم مانند پیاده‌روی اربعین سال جاری به بهترین نحو انجام شد که نشان از حضور همیشگی مردم در صحنه است.

وی ادامه داد: حضور مردم در پیاده‌روی نمادین اربعین امسال در شهرستان‌های استان  اوج دلدادگی‌ و ارادت آنها به اباعبدالله (ع) را نشان داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه اربعین زمینه‌ساز ظهور است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین صرفاً پدیده با حضور شیعیان نیست بلکه یک کنگره بین‌المللی فرا دینی و فرامذهبی است که به آزادگی انسان‌ها مرتبط می‌شود که در این راستا هر فردی که به رفع موانع ظهور می‌اندیشد باید به هرشکل ممکن به توسعه فرهنگ زیارت اربعین کمک کند.

عبدالهی با بیان اینکه فرهنگ اربعین و پیاده‌روی اربعین به معنای فرهنگ جهاد، شهادت، برابری و برادری است یادآور شد: فرهنگ اربعین همان فرهنگ استقامت، تلاش و از خودگذشتگی است.

به گفته وی؛ امسال به دلیل شرایط کرونا پیاده‌روی اربعین قسمت مردم در استان سمنان نشد اما پیاد‌ه‌روی نمادین در همه شهرها و روستاهای استان با حضور بسیار زیاد جمعیت برگزار شد که نشان از عشق مردم به اهل بیت (ع) دارد.

انتهای پیام
captcha