تقدیر و تشویق فرزندان با محوریت نماز انجام شود
کد خبر: 4016299
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

تقدیر و تشویق فرزندان با محوریت نماز انجام شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید فرزندان و نونهالان نسل امروز را به نماز تشویق و ترغیب کرد، گفت: این امر با محوریت نماز از سوی خانواده‌ها انجام شود.

تقدیر و تشویق فرزندان با محوریت نماز انجام شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر روز گذشته 4 آذر، در اجلاسیه نماز استان سمنان در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم (عج) سمنان اظهار کرد: باید فرزندان و نونهالان نسل امروز را به نماز ترغیب کرد که در این راه باید تشویق فرزندان بر محور نماز از سوی خانواده‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تشویق بهترین راه برای اشاعه فرهنگ نماز است یادآور شد: روحانیان و مبلغان دینی ترغیب جوانان و نونهالان به نماز را مد نظر قرار دهند زیرا نماز پدیده‌ای معنوی است که از تولد تا مرگ همراه انسان بوده و لذا باید آن را برای کودکان به خوبی بیان کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: خانواده‌ها در روند تربیتی فرزندانشان معیار تنبیه و تشویق را نماز قرار دهند تا در ترغیب فرزندانشان موفق‌تر عمل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه توجه به نماز نباید به جلسات و زمان‌های خاص مانند اجلاسیه نماز محدود شود اظهار کرد: باید در تمام طول سال و در همه جا آن را مد نظر قرار داد که بر این اساس خانواده‌ها همیشه یک کتاب نماز در خانه داشته باشند تا بتوانند به آن مراجعه کنند.

قرائتی متذکر شد: برای اینکه موفق شویم باید برنامه مطالعاتی منظم را در تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی حتی روحانیان جوانان، محصل‌ها، دانشجویان داشته باشیم که بر این اساس شرط موفقیت در مطالعه مداومت است.

وی با اشاره به اهمیت نماز خواندن در مساجد برای اشاعه فرهنگ دینی و نماز خوانی، افزود: گاهی مشاهده شده که برای نمازخانه یا مسجد دشواری‌هایی را مد نظر قرار می‌دهیم اما نباید در ساخت مسجد شرایط را سخت گرفت، ساخت ساده مساجد دارای اهمیت است و این مقوله مهم را باید مد نظر قرار داد که مهم در واقع مکانی برای عبادت است.

انتهای پیام
captcha