انتخاب نخبه سمنانی به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم
کد خبر: 4016833
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

انتخاب نخبه سمنانی به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم

با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر علی خیرالدین استاد برجسته و نخبه سمنانی به عنوان اولین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شد.

انتخاب نخبه سمنانی به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم

به گزارش ایکنا از سمنان، علی خیرالدین استاد برجسته و رئیس موفق پیشین دانشگاه سمنان اولین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم شد.

وی که چندی پیش از سوی وزیر علوم مامور ایجاد بسترهای لازم برای راه‌اندازی یک معاونت جدید در وزارت علوم شده بود، با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان اولین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شد.

ساختار وزارت علوم با ایجاد معاونت جدیدی تحت عنوان «فناوری و نوآوری» و انتصاب معاون این حوزه از سوی وزیر علوم تغییر کرد که در این راستا محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور حکمی دکتر علی خیرالدین را به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم منصوب کرد.

یادآور می‌شود پروفسور علی خیرالدین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه علم و صنعت ایران و مدرک دکتری خود را از دانشگاه مک گیل کانادا در سال ۱۹۹۶ دریافت کرد. وی در حال حاضر استاد مهندسی سازه در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان است.

وی هشت سال ریاست دانشگاه سمنان را بر عهده داشت. علایق پژوهشی وی شامل طراحی سازه‌های بتنی مسلح، ساختمان‌های بلند، بازسازی ساختمان‌های موجود و طراحی ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله است.

این نخبه سمنانی، نویسنده ۱۲ کتاب، بیش از ۱۵۰ مقاله مجله ISI و ISC و بیش از ۳۳۰ مقاله کنفرانسی است. وی دارای چهار ثبت اختراع است و همچنین بر تعداد زیادی پایان‌نامه دکتری و کارشناسی ارشد نظارت داشته؛ همچنین سردبیر مجله توانبخشی در مهندسی عمران است.

انتهای پیام
captcha