شهید همتی افتخار استان سمنان است
کد خبر: 4017054
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

شهید همتی افتخار استان سمنان است

استاندار سمنان با اشاره به سالروز شهادت شهید دریادار همتی و روز نیروی دریایی، این شهید را افتخار استان دانست و گفت: رمز موفقیت نیروهای مسلح ما روحیه معنویت است.

شهید همتی افتخار استان سمنان است

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 7 آذر در دیدار با ارشد نظامی آجا در استان سمنان و جمعی از فرماندهان ارتش استان سمنان ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی، شهید همتی را افتخار تمام استان سمنان دانست.

وی ادامه داد: شهید همتی و ناوچه پیکان با همراهی نیروی هوایی ارتش حماسه‌ای بزرگ در دفاع مقدس آفریدند و لذا یاد و نام ناوچه پیکان در ذهن تمام مردم جای ویژه‌ای دارد.

هاشمی یکی از برترین دستاوردها در نیروهای مسلح را وجود وحدت، همدلی و اتحاد تحت رهبری فرمانده کل قوا، رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: امروز رمز موفقیت و اقتدار نیروهای مسلح، روحیه معنویت حاکم بر آنها است.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه افتخار و اقتدار امروز نیروهای مسلح، موجب ترس و دلهره دشمنان کشور است یادآور شد: یکی از شاخص‌های مهم برای سرمایه‌گذاری، وجود امنیت است.

غلامی، فرمانده لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار نیز با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌های شهدا و رزمندگان است، افزود: امروز هر آنچه داریم از برکت خون شهدایی مانند دریادار همتی و دیگر فرماندهان و شهدای استان سمنان است.

یادآور می شود شهيد همتی فرزند عباسعلي چهاردهم فروردين سال 1329 در خانواده‌اي متدين و مذهبی و دوستدار اهل بيت(ع) در محله كديور سمنان به دنيا آمد. اين شهيد والامقام در روز هفتم آذر 1359 در عمليات مرواريد كه يكی از بزرگترين عمليات‌ها نيروی دريای ارتش بود به درجه والای شهادت نايل شد.

به مناسبت جان‌فشانی پرسنل دلير اين ناوچه خصوصا شهيد ناخدا همتی، امام خمينی(ره) اين روز را به نام روز نيروی دريايی نامگذاری كرد. دریادار شهید ابراهیم همتی فرمانده ناوچه پیکان اهل سمنان از جمله شهدای شاخص ارتش ایران اسلامی است که یادبودی در سمنان برای وی ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha