جهاد تبیینی رسالت فعالان فرهنگی و مذهبی است
کد خبر: 4017064
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

جهاد تبیینی رسالت فعالان فرهنگی و مذهبی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه فعالان عرصه فرهنگی در عرصه‌های مختلف رسالت‌های گوناگون بر عهده داشتند، افزود: جهاد تبیینی رسالت فعالان فرهنگی و مذهبی است.

فرهنگ انقلابی دانشجویان قبل و بعد از انقلاب در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود شب گذشته 7 آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به اینکه فعالان عرصه فرهنگی در عرصه‌های مختلف رسالت‌های گوناگون بر عهده داشتند، افزود: جهاد تبیینی رسالت فعالان فرهنگی و مذهبی است.

وی با تاکید براینکه با ابزار مختلف، می‌توان فرهنگ انقلابی را به نسل‌های بعد به خوبی منتقل کرد افزوذ: باید زبان مشترک جوانان را دریافت و با جاذبه‌های بیشتری برای جوانان این فرهنگ را ایجاد کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه استکبار ستیزی از ویژگیهای فرهنگ انقلابی ماست یادآور شد: استکبارستیزی قبل و بعد از انقلاب در فرهنگ انقلابی مردم جای داشت.

امینی با تاکید بر اینکه حوادث ۱۶ آذر و شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران به واسطه اعتراضی که به حضور رئیس جمهور آمریکا در تهران داشتند حرکتی بزرگ بود اظهار کرد: این موضوع موجب بیداری انقلابی مردم در‬ آن دوران شد و این نشانگر نقش و اهمیت دانشجویان است و نشان داد که استکبار ستیزی مردم ایران در دهه ۳۰ نیز در اوج بود.

به گفته وی؛ دانشجویان جوان ایران اسلامی در واقع افسران جنگ نرم هستند که تفکر و فرهنگ انقلابی دانشجویان قبل و بعد از انقلاب باید به صورت فرهنگی عمومی در جامعه تجلی پیدا کند.

حجت الاسلام امینی متذکر شد: ما باید بتوانیم در کنار انتقال فرهنگ انقلابی به این نسل، از ظرفیت و توان این جوانان نیز در امور کشور استفاده کنیم.

سید محمد موسوی، رئیس آموزش و پرورش شاهرود نیز با اشاره به آسیب‌شناسی اخلاقی و اجتماعی در مدارس شهرستان، گفت: احصای آسیب‌های اجتماعی در طرحی موسوم به اطلس آموزشی با همکاری مدیران اجرا می‌شود.

 وی ادامه داد: در این طرح آسیب‌های هر مدرسه به صورت جداگانه احصا و به صورت مدرسه محور برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شودکه بر این اساس ۱۰ طرح برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

به گفته موسوی؛ اطلس مدارس در کنار طرح «یاری گران زندگی» در محلات با سر فصل خودکشی، هفته مبارزه با اعتیاد، آزمون سلامت و روان و طرح نوجوان سالم، طرح «همدل» با ارتباط مشاوران با کادر مدرسه با موضوع آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha