ضرورت رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل
کد خبر: 4017369
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

ضرورت رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه افزایش توانمندی رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، ضرورت دارد گفت: در حوزه سایبری با آسیب، تهدید و جنگ سایبری مواجه هستیم.

رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، ضرورت دارد

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان عصر روز گذشته، 8 آذر در نشست قرارگاه پدافند سایبری استان سمنان با بیان اینکه پنج وظیفه برای پدافند سایبری استان در نظر گرفته شده گفت: رصد و پایش مستمر توسط دستگاه‌های اجرایی در شبکه‌های داخلی خود، تشخیص تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات، بازیابی اطلاعات و تولید قدرت پاسخگویی در زمره این موارد است.

وی بر ضرورت افزایش توانمندی رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، تاکید کرد و افزود: در حوزه سایبری، ما با آسیب، تهدید و جنگ سایبری مواجه هستیم که تشخیص تهدیدات و شناسایی آسیب‌ها، امری ضروری و بسیار مهم است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان متذکر شد: تجزیه و تحلیل تهدیدات و آسیب‌ها به همراه جمع‌آوری بازخوردها از سوی دستگاه‌های اجرایی، امری لازم برای مدیریت مسائل مرتبط با تهاجم سایبری است.

وی ادامه داد: ضرورت و الزاماتی که برای مصون‌سازی دستگاه‌های اجرایی احصاء و القا شده باید در قالب یک برنامه جامع اقدام، اجرایی شود.

ریواده یادآور شد: مصون‌سازی و پایداری شبکه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان، با توجه به گسترش فضای سایبری که در زندگی روزمره به وقوع پیوسته، امری مهم، حیاتی و الزامی است.

انتهای پیام
captcha