موکب‌ها پایگاه اجتماعی رسیدگی به مشکلات شوند
کد خبر: 4017375
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

موکب‌ها پایگاه اجتماعی رسیدگی به مشکلات شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه موکب‌ها باید تبدیل به پایگاه اجتماعی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم شوند گفت: در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی که مسئولان نیاز به کمک دارند، یکی از خالص‌ترین کمک‌ها قطعاً هیئت‌های مذهبی و مواکب خواهند بود.

موکب‌ها، پایگاهی اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات مردم شوند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته، 9 آذر در مراسم تقدیر از برگزارکنندگان مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ و هیئت‌های مذهبی میامی با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ مساحت یکی از بزرگترین استان‌های کشور است اما از لحاظ جمعیت رتبه آخر را دارد، گفت: این امر موجب شده تا دستگاه‌های اجرایی، اداری و فرهنگی با کمترین نیرو و امکانات و بودجه و اعتبارات باید بیشترین وقت، انرژی و کار را صورت دهند در نتیجه کار فرهنگی کردن در چنین استان‌های دشوار است.

وی ادامه داد: حجم کارهای فرهنگی در حوزه تبلیغ دینی در هشت شهرستان وسیع استان بسیار زیاد است اما علی‌رغم این مسائل همت خوبی در زمینه ترویج فرهنگ دینی در این استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه مسئولان موکب‌های اربعین حسینی در زمینه گرامیداشت یاد اربعین و همچنین برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی ۱۴۰۰ زحمات بسیاری را کشیدند، یادآور شد: هیئت‌‌های مذهبی چراغ مراسم دینی ما را روشن نگه داشته و این رسالت بزرگی برایشان است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین در حقیقت یک پدیده تازه در سطح استان بود اظهار کرد: اجرای این مراسم با حضور مواکب و هیئت‌های عزاداری و مذهبی استان سمنان و بالتبع میامی جز با حضور پرشور و خالصانه مردم در صحنه میسر نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: در تمام شهرهای استان و تعدادی از روستاها میزبان مراسم جاماندگان اربعین حسینی بودند و خوشبختانه شرایط استقبال از آن به اندازه‌ای بود که مسئولان استانی از حضور مردم غافلگیر شدند.

به گفته وی مردم چند سالی است که از زیارت محروم بودند و همچنین عشق ویژه‌ای از اهل بیت(ع) در دل دارند که به محض صدور فراخوان سیلی از مواکب و هیئت‌ها و مردم به صحنه آمدند تا مراسم درخشانی را شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه اربعین حسینی و موکب‌ها در واقع باید پایگاه اجتماعی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم شود، متذکر شد: در خیلی از حوزه‌های اجتماعی که مسئولان نیاز به کمک دارند، یکی از خالص‌ترین کمک‌ها قطعاً هیئت‌‌های مذهبی و مواکب خواهند بود.

به گفته وی در سازمان تبلیغات اسلامی تلاش بر این است تا هویت اجتماعی موکب‌های امام حسین(ع) را تقویت کرده تا با ظرفیت عظیمی که شبکه هیئات‌ و مواکب دارند، بارها و گام‌های بهتر و بیشتری را برای خدمت به مردم بردارند.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از فعالان هیئت‌‌های مذهبی و موکب‌داران فعال در بخش راهپیمایی جاماندگان حسینی سال ۱۴۰۰ در شهرستان میامی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha