شورای ترافیک؛ مرجع تصمیم‌گیری پیاده‌راه امام خمینی(ره) سمنان
کد خبر: 4017875
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد:

شورای ترافیک؛ مرجع تصمیم‌گیری پیاده‌راه امام خمینی(ره) سمنان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به تزلزلی که در تصمیمات مسئولان مربوطه نسبت به موضوع خیابان یا پیاده‌راه امام خمینی(ره) وجود دارد گفت: تصمیم‌گیر و مرجع قانونی در خصوص باز یا بسته بودن این مسیر بر عهده شورای ترافیک است.

شورای ترافیک؛ مرجع تصمیم‌گیری پیاده راه امام خمینی (ره) سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، 10 آذرماه در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف وضعیت خیابان یا پیاده‌راه امام شهر سمنان، گفت: چندین ماه است که این موضوع بلاتکلیف مانده است که در این راستا معاون پیشگیری دادستانی استان در نامه‌ای به مسئولان مربوطه تأکید کرده که در انجام هرگونه تغییرات در خیابان امام و تبدیل آن به پیاده‌راه باید دسترسی مردم را در نظر بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ادامه داد: در آن مکاتبه ما به‌صورت کلی از آنجا که از طرح و برنامه شهرداری و شورای شهر بی‌اطلاع بودیم تأکید کردیم هر اقدامی می‌خواهید انجام دهید، پارکینگ ایجاد کنید و زیرساخت‌ها را به‌صورت درست فراهم کنید تا خیال مردم از این جهت راحت باشد.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه شهرداری در خصوص مکاتبه‌ای که ما داشته‌ایم هیچ اقدامی انجام نداده است و گفتند مسئله در حوزه امور شهری است، یادآور شد: به هر روی دادستانی هم هرگز به خود اجازه نمی‌دهد در کار مدیرانی که صلاحیت دارند دخالت و موجب توقف کارشان شود.

به گفته وی هم مردم و هم مسئولان واقعاً سردرگم هستند چون وقتی خیابان امام به شکل امروزی در آمد گفتند اینجا قرار است پیاده‌راه باشد و باز دوباره گفتند قرار است به شکل خیابان باشد و در حقیقت باید بگویم نمی‌دانیم شهردار یا اعضای شورا دقیقاً چه برنامه‌ای داشتند که همچنان برای خودشان نیز این مسئله مبهم است و این موضوع برای ما نیز مبهم مانده است.

ابراهیمی با اشاره به تزلزلی که در تصمیمات مسئولان مربوطه نسبت به موضوع خیابان یا پیاده‌راه امام وجود دارد، یادآور شد: تصمیم‌گیر و مرجع قانونی در خصوص باز یا بسته بودن این مسیر بر عهده شورای ترافیک است.

وی با اشاره به بازدید میدانی در خیابان امام و بررسی مسائل و سرکشی از پارکینگ‌ها، اظهار کرد: پس از این بازدید بلافاصله جلسه‌ای در شهرداری برگزار و همه اظهارات را شنیدیم و در آن جلسه به مسئولان امر به صراحت گفتیم تشخیصتان در مورد این مسیر چیست، آن‌ها هم اعلام کردند این مسیر ظرفیت خیابان را ندارد.

به گفته ابراهیمی پس از اجرای مصوبه تصمیم بر اجرای این مصوبه در آن جلسه گرفته شد و مقرر شد دادستانی هم به‌عنوان مدعی‌العموم از تصمیمی که از سوی یک مرجع قانونی صادر شده حمایت کند، ولی در عمل باز کار خودشان را انجام دادند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تأکید بر اجرای مصوبه از سوی مسئولان مربوطه، گفت: مسئولان امر در این حوزه همچنان در سردرگمی هستند و نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند و لازم است تصمیماتشان را به‌صورت واضح و شفاف با مردم در میان بگذارند و به آن‌ها عمل کنند و منفعل عمل نکنند.

وی با اشاره به همکاری کسبه این مسیر گفت: به کسبه گفتیم نگران نباشید، چون قرار است اگر زیرساخت‌ها نقصی دارد، تکمیل شود و اقداماتی به صورت محدود در این خیابان انجام شود و قرار نیست حقی از کسبه ضایع شود.

ابراهیمی متذکر شد: مردم در حال حاضر دسترسی به بازار دارند و اگر قرار باشد محدودیتی اجرا شود باز هم تاکسی‌ها تردد می‌کنند و خودروهای حمل بار برای کسبه نیز می‌توانند تردد داشته باشند و بار را به کسبه تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha