مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌هاست
کد خبر: 4018075
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌هاست

امام‌جمعه رویان با بیان اینکه همه تلاش آمریکا و اروپا برای این است که مذاکرات را بر روی مسائل هسته‌ای و محدودیت ایران جلوه دهند گفت : این در حالی است که این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران است.

مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌هاست

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام‌جمعه رویان، امروز، 12 آذر  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به مذاکرات وین گفت: همه تلاش آمریکا و اروپا برای این است که مذاکرات را بر روی مسائل هسته‌ای و محدودیت ایران جلوه دهند در حالی که این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: ایران از مذاکرات وین دو هدف دارد اول رفع تحریم‌ها و حذف همه آن‌ها با تضامین کافی و قابل راستی آزمایی و دوم تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری مهم غنی سازی اورانیوم برای مقاصد صنعتی طبق معاهده «ان پی تی» که باید طرف غربی این موضوع را درک کنند.

امام‌جمعه رویان به جنبش‌های دانشجویی در تاریخ ایران نیز اشاره کرد و افزود: تظاهرات دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ مبارزه دانشجویان علیه کاپیتولاسیون در سال ۴۳ از مصادیق نقش‌آفرینی این قشر در تاریخ ایران هستند زیرا جنبش‌های دانشجویی همیشه حق طلب بوده است.

معصومی با بیان اینکه مخالفت دانشجویان با نفوذ اقتصادی آمریکا و ماجرای لانه جاجوسی در سال ۵۸ از دیگر مصادیق بی‌بدیل نقش دانشجویان در تحولات ایران است، متذکر شد: دشمن‌شناسی دانشجویان ایرانی نشان می‌دهد که شعارها و تظاهرات آنها همیشه رنگ و بوی ضد استکباری با قدرت‌های غربی به خصوص آمریکا داشته است.

وی مطالبه‌گری، آرمان‌خواهی و ارزش‌گرایی را سه ویژگی بارز جنبش‌های دانشجویی در ایران دانست و اظهار کرد: همواره تظاهرات و خروج دانشجویان از کلاس‌های درس با نیت اعتراض به سیاست‌های شاه و آمریکا و متحدانشان همواره صورت می‌گرفت که نشان از بصیرت این قشر دارد.

امام‌جمعه رویان با بیان اینکه همه تلاش آمریکا و اروپا برای این است که مذاکرات را بر روی مسائل هسته‌ای و محدودیت ایران جلوه دهند گفت: این در حالی که این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران است.

انتهای پیام
captcha