میزان شدت واگیر سویه جدید کرونا هنوز مشخص نیست
کد خبر: 4018233
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

میزان شدت واگیر سویه جدید کرونا هنوز مشخص نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در رابطه با خصوصیات گونه جدید ویروس کرونا گفت: میزان شدت واگیرداری سویه جدید کرونا هنوز مشخص نبوده و نیاز به پژوهش بیشتر دارد.

میزان شدت واگیر سویه جدید کرونا هنوز مشخص نیست

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود امروز 13 اذر در جمع خبرنگاران در خصوص خصوصیات گونه جدید ویروس کرونا، گفت: هنوز زود است که در مورد قدرت سرایت، شدت واگیرداری، قدرت بیماری‌زایی و میزان کشندگی این نوع قضاوت کنیم و طبعاً در روزهای آتی به مرور شواهد بهتری در سطوح بین‌المللی انتشار خواهد یافت.

وی ادامه داد: هنوز چرخه انتقال گونه قبلی ویروس کرونا فعال است که در این راستا سویه جدید کرونا «اُمیکرون» از کشورهای آفریقایی شروع شد و در روزهای گذشته از اروپا و آمریکا و در نهایت از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات گزارش شده که این سیر همه‌گیری گونه جدید هم نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام رسمی رنگ‌بندی شهرستان‌ها و با تلاش مدافعان سلامت و همراهی خوب مردم، اصناف و همه گروه‌ها و سازمان‌ها وضعیت شهرستان شاهرود از نارنجی به زرد تغییر یافته یادآور شد: شهرستان میامی همچنان وضعیت آبی را حفظ کرده و خوشبختانه این روند کاهشی استمرار دارد.

چمن متذکر شد: برای حفظ وضع موجود و بهتر شدن اوضاع، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» و پرهیز از هرگونه گردهمایی، تجمع و ازدحام مورد توصیه مؤکد است.

انتهای پیام
captcha