جمع‌آوری ۲۰ میلیارد ریال زکات در میامی
کد خبر: 4018817
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

جمع‌آوری ۲۰ میلیارد ریال زکات در میامی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی از جمع‌آوری ۲۰ میلیارد ریال زکات از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از خیران و نیکوکاران این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 20 میلیارد ریال زکات در میامی

به گزارش ایکنا از سمنان، مرتضی نوروزپور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی امروز 15 آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته جمع آوری زکات ۱۱۹ درصد رشد داشته است گفت: زکات جمع‌آوری شده در تأمین جهیزیه، مسکن، معیشت، تحصیل و طرح‌های عمرانی مددجویان هزینه می‌شود.

نوروزپور با بیان اینکه زکات موجب کاهش شکاف بین فقیر و غنی می‌شود و با پرداخت زکات می‌توان به محرومان جامعه خدمات رسانی کرد اظهار کرد: پرداخت زکات مودت و دوستی بین اغنیا و فقرای جامعه را به همراه دارد که در این راستا گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

به گفته وی پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان از جمله خدماتی است که به مددجویان ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی با تأکید بر اینکه کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارائه می‌کند یادآور شد: تأمین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

وی گفت: ۳هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۶ هزار و ۷۲۳ مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

انتهای پیام
captcha