آغاز تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا در سمنان
کد خبر: 4019612
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

آغاز تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا در سمنان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از آغاز تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا از روز ۱۶ آذر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشگی استان خبر داد.

آغاز تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان امروز 18 آذر با بیان اینکه بهبود شرایط شهرهای استان سمنان از لحاظ شیوع کرونا به دلیل ایمنی ایجاد شده از طریق تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی است گفت: انتظار می‌رود افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای پایداری شرایط و قطع زنجیره شیوع کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی وجود دارد و منتظر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم،  که در این راستا کوتاهی در تزریق واکسن امکان جهش ویروس را فراهم می‌کند و بسیار خطرناک است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه حدود ۹۲ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دز اول و ۸۲ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند یادآور شد: تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا از روز ۱۶ آذر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشگی استان سمنان آغاز شد.

به گفته وی؛ نوبت سوم تزریق واکسن علیه ویروس کرونا برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا که سه ماه از زمان واکسن دوم آنان گذشته باشد، انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تاکید بر اینکه گروه سنی ۴۰ سال به بالا که واکسن برکت، بهارات و سینوفارم تزریق کرده اند متذکر شد: پس از گذشت سه ماه از زمان تزریق واکسن دوم می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: واکسیناسیون نوبت سوم در ابتدا برای نیروهای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و افرادی که در معرض ابتلای شدید این بیماری بودند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا از ۱۴ مهرماه آغاز شد.

قدس با تاکید بر اینکه هم‌زمانی بسیاری از بیماری‌ها با تزریق واکسن به ویژه در افراد با سن بالا این شائبه را ایجاد کرد که این بیماری‌ها از عوارض واکسن است گفت: در حالی که تاکنون حدود ۵ میلیارد دز واکسن در جهان تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: در مراکز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آمادگی کامل برای آگاهی بخشی شهروندان درباره واکسیناسیون وجود دارد.

انتهای پیام
captcha