ضرورت کاربردی شدن تحقیقات دانشگاه‌ها
کد خبر: 4019616
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

ضرورت کاربردی شدن تحقیقات دانشگاه‌ها

معاون وزیر علوم با بیان اینکه وقتی دانشگاه مستقل می‌شود که بتواند درآمدزایی کند، گفت: باید تحقیقات دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن پیش برود و تولید ثروت کند و وابستگی به بودجه‌های عمومی کشور را کاهش دهد.

ضرورت کاربردی شدن تحقیقات دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا از سمنان، علی خطیبی، معاون وزیر علوم عصر روز گذشته 17 آذر در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی به صدا درآمده گفت: از هر ۱۷۰ هزار مقاله یکی تبدیل به نوآوری و ایجاد اشتغال می‌شود که آمار خوبی نیست.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های پیشرفته از هر ۵۰۰ مقاله یک مورد تبدیل به نوآوری، کسب و کار جدید و اشتغال‌آفرینی می‌شود که کاربردی‌سازی مقالات و تحقیقات دانشجویی ضرورت دارد.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده بهینه در زمینه‌های اشتغال، اقتصاد انجام شود افزود: راه برون‌رفت از وابستگی به بودجه‌های عمومی کشور ایجاد منابع درآمد پایدار، حرکت به سمت استقلال دانشگاه‌ها و تولید ثروت از طریق علم است.

خطیبی با بیان اینکه وقتی دانشگاه مستقل می‌شود که بتواند درآمدزایی کند، یادآور شد: باید تحقیقات دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن پیش برود و تولید ثروت کند و وابستگی به بودجه‌های عمومی کشور را کاهش دهد.

یادآور می‌شود در این مراسم مرتضی ایزدی‌فر به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود معرفی و از زحمات محمد مهدی فاتح رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha