«قرار مادرانه» شاعران آیینی فارس در سوگ بانوی دو عالم
کد خبر: 4022653
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

«قرار مادرانه» شاعران آیینی فارس در سوگ بانوی دو عالم

مدیر خبرگزاری تسنیم در استان فارس از برگزاری محفل ادبی شب شعر قرار ویژه شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان «قرار مادرانه» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

میلاد امیری‌نژاد، مدیر خبرگزاری تسنیم در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، میلاد امیری‌نژاد، مدیر خبرگزاری تسنیم در استان فارس امروز، 30 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری محفل ادبی شب شعر قرار ویژه شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان «قرار مادرانه» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: شب شعر قرار یک محفل شاعرانه و ادبی است که به همت خبرگزاری تسنیم راه‌اندازی شده و برای سال ششم پنجشنبه دوم دی ماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم با هدف اطلاع‌رسانی اقدامات و مفاهیم فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی با خود عهد کرده‌اند که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) محفل ادبی به نام آن حضرت برگزار کنند، افزود: در سالیان گذشته این محفل ادبی در تهران، مشهد و قم برگزار شده است که در آن چهره‌های برجسته ادبیات و شعر آئینی کشور نیز حضور داشته و دارند.

مدیر خبرگزاری تسنیم در استان فارس با تصریح اینکه امسال بناست که این برنامه در سومی حرم اهل بیت برگزار شود، افزود: سعید بیابانکی، احمد بابایی، قاسم صرافان، محمود حبیبی کسبی، محمدحسین ملکیان و محمد رسولی شاعرانی هستند که در این محفل ادبی شعرخوانی و به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) عرض ارادت می‌کنند.

امیری‌نژاد با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «فارس در قله و سومین حرم اهل بیت است» بیان کرد: دفتر استان فارس خبرگزاری تسنیم همواره به دنبال این بود که بتواند از این ظرفیت در جهت عمل به منویات رهبری و تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت استفاده کند بنابراین با هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر تهران این شب شعر امسال برای سال ششم به میزبانی دفتر استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه میزبانی از شاعران برجسته اهل بیت در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم منور احمدی و محمدی افتخاری است که نصیب استان فارس شده است، گفت: در استان فارس این فضا فراهم است که از حضور شاعران جوان، مستعد و برجسته شعر آئینی استفاده شود، اما چون این برنامه از سال‌های قبل در محفل ادبی شعر قرار برنامه‌ریزی و اجرا شده و میزبانی این دوره در شیراز است، لذا امکان استفاده و بهره‌مندی از حضور شاعران استانی و صاحب نام این عرصه فراهم نبود.

مدیر خبرگزاری تسنیم استان فارس با ابراز امیدواری از اینکه با همت و درایت متولیان فرهنگی شهر شیراز و استان فارس اقدامات درخوری در آینده انجام شود، گفت: یقیناً خبرگزاری تسنیم هم به عنوان یکی از نهاد‌های انقلابی و نهاد اطلاع‌رسانی برای بهبود شرایط اقدام کاملی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha