از برپایی 600 جلسه روضه‌خوانی تا راه‌اندازی 12 مرکز نیکوکاری در فارس
کد خبر: 4027617
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
در قالب طرح «313» انجام شد؛

از برپایی 600 جلسه روضه‌خوانی تا راه‌اندازی 12 مرکز نیکوکاری در فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از اجرای طرح «313» با مشارکت و همراهی روحانیان مستقر خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تاکنون اقدامات متعددی نظیر برپایی 600 جلسه روضه‌خوانی، تبلیغ چهره به چهره 300 خانوار، راه‌اندازی 12 مرکز نیکوکاری، تعمیر و مرمت منازل محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره انجام شده است.

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 20 دی در مراسم افتتاحیه طرح «313» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: این طرح با هدف کمک به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد با همکاری حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح فعالیت‌های فرهنگی در قالب روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره به منظور تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد انجام می‌شود.

بذرافشان مدت زمان اجرای طرح را در هر مرحله 5 ماه  اعلام کرد و گفت: در مرحله اول برای تعداد ۴۰۰ خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب با حضور ۸۰ روحانی طرح هجرت مستقر عملیاتی شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: در مرحله دوم با حضور بیش از ۴۰ روحانی طرح هجرت در ۳۲ شهرستان و بخش و ۶۰ روستا در مناطق محروم برای ۳۰۰ خانوار تحت حمایت طرح تبلیغ چهره به چهره با هدف سرکشی از خانوارهای مورد حمایت و شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده است که به فراخور وضعیت خانواده و با در نظر گرفتن اولویت مسائل خانواده پیگیری خواهد شد، در همین ارتباط ۲ هزار و ۲۰۰ بار از خانواده‌ها در قالب طرح چهره به چهره سرکشی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به منظور تقویت روحیه مذهبی خانواده‌های مشمول طرح فلاح با هدف برگزاری مجالس مذهبی در منازل خانوارهای مورد حمایت در راستای تقویت باورهای دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده‌های است، در طول ۵ ماه مرحله اول ۴۰۰ جلسه و در طول ۸ ماه ۶۰۰ جلسه روضه‌خوانی برگزار شده است.

بذرافشان تصریح کرد: در حاشیه اجرای این طرح با عنایات به لزوم بهره‌برداری از ظرفیت عظیم مراکز نیکوکاری و واگذاری خدمات تخصصی به این مراکز و همچنین هدف‌گذاری انجام شده جهت تحقق درآمدهای مردمی در راستای بودجه تعهدی سال ۱۴۰۰ با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی با هدف ارائه خدمات ارزشمند فرهنگی و آموزشی به نیازمندان راه‌اندازی و ایجاد شده است که در همین ارتباط تاکنون معادل مبلغ یک میلیارد ۸۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تاکنون توسط روحانیون طرح در جهت کمک به خانواده‌های تحت حمایت هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس از راه‌اندازی 12 مرکز نیکوکاری توسط روحانیان طرح خبر داد و گفت: همچنین اهدای ۷۸ سری کالاهای اساسی به منازل مدد جویان، اهدای 111 جهیزیه به فرزندان، توزیع ۴ هزار و ۳۳۱ بسته غذایی به خانواده‌های تحت حمایت، ایجاد 112 شغل جهت فرزندان تحت پوشش، تأمین هزینه‌های درمان ۹۳ نفر از خانواده‌های تحت حمایت و  ۶۴ مورد تعمیر و تأمین مسکن برای نیازمندان انجام شده از دیگر فعالیت‌های این طرح هستند.

وی توزیع 138 لوازم آموزشی تبلت و تلفن همراه به فرزندان تحت پوشش، بازگشت به تحصیل ۷ ۷ نفر از فرزندان تحت حمایت در طول ۸ ماه، شناسایی ۳۶ نفر از افراد نخبه و مستعد از میان خانواده‌های تحت حمایت، زمینه بازگشت به زندگی ۷۴ نفر از فرزندان تحت حمایت را از دیگر فعالیت‌های روحانیون طرح ۳۱۳ با همراهی همسران آنان برشمرد.

انتهای پیام
captcha