زنان حافظان و انتقال‌دهندگان میراث معنوی هستند
کد خبر: 4030735
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

زنان حافظان و انتقال‌دهندگان میراث معنوی هستند

مدیر بانوان و خانواده شهرداری سمنان زنان را مهم‌ترین حافظان و انتقال‌دهندگان میراث معنوی دانست.

زنان مهمترین حافظان و انتقال‌دهندگان میراث معنوی هستند

به گزارش ایکنا از سمنان، سمیه قاسمی، مدیر بانوان و خانواده شهرداری سمنان، امروز، 3 بهمن در مراسم تجلیل از بانوان فعال در ثبت پرونده‌های میراثی و فعالان عرصه گردشگری سمنان با حضور نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بانوان در همه عرصه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و هنری نقش بسیار پررنگ و موثری دارند و یکی از این عرصه ها که بانوان ورود خوبی به آن داشته و کارهای تاثیرگذاری هم انجام دادند میراث فرهنگی کشور به ویژه میراث فرهنگی ناملموس است.

مدیر بانوان و خانواده شهرداری سمنان ادامه داد: میراث ناملموس شامل آداب و رسوم، باورها و سنت‌هایی است که قدمتی هزار ساله دارند و زنان هم از دیرباز نقش اساسی در حفظ و احیای آنها داشته و به توسعه تقویت و ثبت آنها کمک شایانی کردند.

وی خلاقیت زنان در تداوم و احیای میراث معنوی را بسیار با اهمیت و ضروری دانست و افزود: تا جایی که زنها می‌توانند با هنر خود میراث فرهنگی ناملموس را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

قاسمی زنان را مهمترین حافظان و انتقال‌دهندگان میراث معنوی (ناملموس) دانست و گفت: زنان سمنانی نیز در حفظ، توسعه و ثبت این میراث نقش تأیرگذاری داشته و چهار پرونده ثبتی این شهر با کمک بانوان به ثبت رسید.

اجرای دکلمه و شعر و نمایش به زبان سمنانی، موسیقی و تجلیل از ۲۵ فعال عرصه گردشگری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

این مراسم به همت انجمن حافظان میراث فرهنگی و با مشارکت مدیریت بانوان و خانواده شهرداری سمنان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha