برنامه‌ریزی فرهنگی برای فرزندآوری نیاز جامعه است
کد خبر: 4031579
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

برنامه‌ریزی فرهنگی برای فرزندآوری نیاز جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در بحث فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فرزند آوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی برای فرزندآوری نیاز استان است.

برنامه‌ریزی فرهنگی برای فرزندآوری نیاز جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز 6 بهمن در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه در خصوص فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فرزندآوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته گفت:  در بحث خانواده و افزایش نرخ فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی انجام گیرد.

وی ادامه داد: دولت و خانواده‌ها وظیفه دارند تا زمینه و بستر لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کنند که در این راستا جایگزین کردن حیوانات خانگی در برابر فرزندآوری، امری ناپسند است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ دینی و سوق پیدا کردن به سمت فرهنگ غربی، از دلایل وضعیت فعلی موجود است، یادآور شد: ما در گام اول باید کم بودن جمعیت را نقص بدانیم و برای رفع آسیب رشد جمعیت، گام برداریم همچنین باید گفت در جامعه نیاز است تا ارزش‌گذاری به نقش مادر به خوبی ترویج پیدا کرده و تحقق یابد.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز با تاکید بر اینکه قانون جوانی‌سازی جمعیت ابلاغ شده است، متذکر شد: به منظور تحقق اهداف و اجرای قانون‌جوان سازی جمعیت، بسته‌های حمایتی برای فرزندآوری از قبیل مسکن و اشتغال و … برای جوانان باید فراهم شود از سوی دیگر فرزندآوری و جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف دینی، شرعی و قانونی، از سایر مباحث اقتصادی، اشتغال مهم‌تر و از اهم واجبات است.

هاشمی با بیان اینکه ناامیدسازی مردم در راستای کاهش نرخ فرزندآوری و پیری جمعیت از دسیسه‌ها و حیله دشمنان نظام است که باید در این خصوص آگاه بوده و راهکار مناسب اندیشیده شود، متذکر شد: در راستای افزایش نرخ فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، کارگروه ویژه عملیاتی نمودن این موضوع در استان تشکیل می‌شود.

به گفته وی؛ در این مسیر و رسیدن به نتیجه مطلوب، ضرورت دارد از ظرفیت صاحبان اندیشه، نخبگان، صاحب نظران و رسانه‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

انتهای پیام
captcha