شهدای انقلاب اسلامی؛ پیشگام جهاد و شهادت
کد خبر: 4033472
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

شهدای انقلاب اسلامی؛ پیشگام جهاد و شهادت

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: شهدای انقلاب اسلامی پیشگام جهاد و شهادت در نهضت حضرت امام خمینی(ره) بودند و بر ما فرض است که یاد و خاطره و آرمان‌های آن‌ها را زنده نگه داریم.

شب شعر انقلاب بزرگداشت چهل و سومین فجر انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد فیض عارفی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر، شامگاه گذشته 13 بهمن‌ماه، در مراسم شب شعر انقلاب که همزمان با بزرگداشت چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان کاشمر در مبارزات انقلاب اسلامی، چهارشنبه شب در محل کتابخانه عمومی شهید مدرس کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی قبل از آن که یک انقلاب سیاسی و اجتماعی باشد، یک انقلاب فرهنگی بود.

وی با اشاره به اینکه کتاب و شعر دو عنصر مهم فرهنگی و تاثیرگذار هستند که پیوندی ناگسستنی دارند، بیان کرد: شعر با کتاب و کتابت است که ماندگار می‌شود و کتاب هم با شعر است که زیباتر و قابل فهم‌تر می‌شود، لذا برنامه‌ها با محتوای شعر و ادبیات در دستور کار مجموعه کتابخانه‌های عمومی کاشمر قرار دارد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب عنوان کرد: شهدای انقلاب اسلامی پیشگام جهاد و شهادت در نهضت حضرت امام خمینی(ره) بودند و بر ما فرض است که یاد و خاطره و آرمان‌های آن‌ها را زنده نگه داریم و شعر یکی از بهترین ابزارها برای حفظ یاد و خاطره شهداست.

فیض عارفی بیان کرد: در این مراسم که جمعی از شعرا و علاقمندان به حوزه شعر و ادبیات حضور داشتند ۷ نفر از شعرای برجسته کاشمر شامل آقایان سعید تاج‌محمدی، هادی محمدعلیپور، مهدی بامحبت و خانم‌ها اسکندری، زهرا شرفی، شیرزاد و هاشم‌زاده سروده‌های خود با موضوع انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و آرمان‌های انقلاب را ارائه کردند.

در این برنامه یاد و خاطره شهیدان رضا غلامی‌زاده، محمد بهبودی، احمد باقری، حسن باقری، محمد ترابی و حسین نادرنائی شهدای شهرستان کاشمر در مبارزات انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

انتهای پیام
captcha