ایجاد دبیرخانه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان در سمنان
کد خبر: 4044807
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

ایجاد دبیرخانه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان در سمنان

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از اقتصاد دانش بنیان، گفت: دبیرخانه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی می‌شود تا به صورت تخصصی موانع این حوزه را بررسی کنیم.

ایجاد دبیرخانه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان امروز 4 فروردین در اولین شورای اداری سال ۱۴۰۱در استانداری سمنان با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان در استانداری ایجاد و نشست‌های آن مکرراً برگزار می‌شود، گفت: یکی از اهداف و محورهای ایجاد این زیرساخت، پیگیری جهادی امور مرتبط با شعار سال است تا بتوانیم در استان این مهم را محقق سازیم.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال باید در عمل دیده نشود و نه تنها در حرف که در این راستا دستگاه‌های عضو با اقدام جهادی موانع پیشروی اقتصاد دانش@بنیان استان سمنان را بردارند.

استاندار سمنان در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: در سفرهای سال جاری شاهد افزایش چشمگیر مسافران و اقامت‌ها هستیم که بر این اساس افزایش ماندگاری مسافران از جمله مهمترین اهدافی است که در استان در نظر گرفته‌ایم زیرا افزایش ماندگاری مسافران هم به اقتصاد بومی کمک می‌کند و هم می‌تواند از حوادث جاده‌ای بکاهد.

هاشمی با بیان اینکه پنج نفر در جاده‌های استان سمنان بر اثر تصادف فوت کرده‌اند، متذکر شد: واژگونی بر اثر خستگی مهمترین عامل واژگونی در محورهای مواصلاتی استان سمنان است که برای مقابله با این موضوع غرفه‌هایی در ورودی و خروجی شهرها تعبیه شده تا ظرفیت‌های گردشگری استان در آنها معرفی شود.

وی از افزایش ماندگاری مسافران نوروزی بین شش تا ۴۸ ساعت خبر داد و افزود: معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله اهداف ما در ایجاد نوروزگاه ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم اقدامات لازم نیز صورت گرفته است، گفت: میوه و کالاهای اساسی به وفور پیش از نوروز در استان تأمین شده و مشکلی برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم و مسافران وجود ندارد از سوی دیگر باید گفت کشیک‌های نوروزی نانوایی‌ها و مغازه‌ها و مراکز خرید مشخص شده تا مسافران با کمترین دردسر اقلام خود را تأمین کنند.

انتهای پیام
captcha