اجرای طرح «نهضت تفضیل قرآن» در شاهرود
کد خبر: 4047424
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

اجرای طرح «نهضت تفضیل قرآن» در شاهرود

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به برگزاری طرح نهضت تفضیل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در این شهرستان، گفت: با برگزاری یک دوره کارگاهی برای امامان جماعت با استفاده از استادان قم می‌توان روش تفضیل ساده را با در اختیار گذاشتن کتاب‌های مربوطه گسترش داد.

اجرای طرح نهضت تفضیل قرآن در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود ، 17 فروردین در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به نامگذاری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این نامگذاری را با هدف فرهنگ‌سازی، جریان‌سازی و مردم‌سازی انتخاب کردند که نباید در حد شعار بماند.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق ۱۰۰ درصدی شعار سال همه مردم، مسئولان و دستگاه‌ها در تبیین و اجرای آن وظیفه دارند اظهار کرد: هر فردی باید در گستره خدمت خود در تحقق این شعار تلاش کند.

حجت‌الاسلام امینی متذکر شد: با کمک و همدلی می‌توان در تحقق شعار سال کوشید تا گلایه مقام معظم رهبری به رضایت کامل تبدیل شود و این امر برای همگان برکت خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امینی شفاف‌سازی بودجه‌های فرهنگی هر دستگاه اجرایی و نهادها را ضروری برشمرد و افزود: با اعلام بودجه فرهنگی هر دستگاه یا نهاد از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه می‌توان با یک هدف مشترک کارهای ارزشمندی انجام داد و از موازی‌کاری جلوگیری کرد.

وی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام‌جمعه، مسئول قرارگاه فرهنگی است، یادآور شد: اولویت‌بندی در هزینه کرد اعتبارات فرهنگی هر نهاد یا سازمان با مشورت امام‌جمعه محقق می‌شود.

امام‌جمعه شاهرود به راه‌اندازی ۸۰ قرارگاه بهداشتی در دوران همه‌گیری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از این قرارگاه‌ها می‌توان در راستای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی استفاده کرد.

امینی با اشاره به اینکه نهضت تفضیل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه چندین سال است که در مسجد مصلای شاهرود برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری یک دوره کارگاهی برای امامان جماعت با استفاده از استادان قم می‌توان روش تفضیل ساده را با در اختیار گذاشتن کتاب‌های مربوطه گسترش داد.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار از برگزاری کنگره ملی نکوداشت مرجع تقلید فقید شیعه مرحوم آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: آیت‌الله سیدمحمود حسینی شاهرودی یکی از مفاخر بزرگ شاهرود به ویژه جهان تشییع بود.

وی با اشاره به اینکه زندگینامه جامعی از ایشان توسط محققان حوزه علمیه قم طی هشت ماه تهیه شد، اظهار کرد: این زندگینامه در ۷۰۰ صفحه جمع‌آوری شده که از این مجموعه کتابی ۲۲۰ صفحه‌ای به صورت خلاصه نیز به نگارش در آمده است.

فلاح با بیان اینکه کنگره و همایش تجلیل از مفاخر و شخصیت‌های دینی و فرهنگی استان سمنان در دستور کار است، اظهار کرد: افتتاحیه نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، خردادماه امسال در دامغان و اختتامیه در سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: آیین نکوداشت استاد میرزا علی‌اکبر معلم، آیت‌الله سیدمحمد خدایی، آیت‌الله سیدمحمود ترابی و استاد کاظم مهدوی اسفندماه امسال یا بهار ۱۴۰۲ در دامغان برگزار می‌شود.

وی از افزایش قابل ملاحظه اعتبارات موسسه‌های فرهنگی و هنری و قرآن و عترت خبر داد و افزود: موسسه‌ها هر چه سریع‌تر طرح‌های خود را ارائه داده تا به نسبت و قابلیت اجرایی هر طرح اعتبار به حساب آنها واریز شود.

فلاح با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری برای ساخت مصلاهای کشور در نظر گرفته شده یادآور شد: امام‌جمعه و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با ارائه برنامه‌های خود برای جذب بهتر اعتبار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کنند.

انتهای پیام
captcha